Japó reprèn la política de tipus a zero per reactivar l'economia
El Banc del Japó (BOIX) baixà ahir els tipus virtualment a zero, en un moviment inesperat i sense data d'acabament que intenta apuntalar la recuperació econòmica i contrarestar la persistent deflació nipona. Després de la seva reunió mensual, l'entitat emissora decidí per unanimitat d'abaixar el preu del diner a un rang d'entre el 0 i 0,1%, de manera que torna a adoptar la seva política de tipus a zero, a la qual va recórrer per última vegada entre 2001 i 2006.
El Banc del Japó indicà, en un comunicat, que mantindrà aquesta política fins que ho trobi oportú per aconseguir una estabilitat de preus a mig i llarg termini, encara que recordà que es podrien produir desequilibris. Així mateix, anuncià que estudiarà un ambiciós programa, per valor de 43.500 milions d'euros, per adquirir bons del Govern i un altre tipus d'actius i injectar nous fons a una economia necessitada d'estímuls.
Des de desembre de 2008, els tipus d'interès del Japó havien romàs en el 0,1%, un nivell excepcionalment baix, que s'ha complementat des de llavors amb injeccions de liquiditat a baix interès per estimular la despesa d'empreses i famílies.
També a Illes Balears
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- L’OCB impulsa una campanya perquè les famílies coneguin els beneficis d’escolaritzar els infants en català
- Milers de persones clamen a Palma: «Davant la turistificació de les nostres vides, trobaran un poble combatiu»
- Admès a tràmit el Recurs d’inconstitucionalitat contra l’amnistia al sòl rústic de la llei de simplificació
- La CAEB demonitza la protesta pel dret a una vida digna: «El turisme mereix el respecte i la consideració de tothom»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.