El barril de petroli cau fins als 118 dòlars, el més baix des del maig
Els preus del petroli han baixat avui fins als 118 dòlars per barril, el seu mínim en els últims tres mesos, i han perdut així la barrera dels 120 dòlars. El preu del barril de Texas, de referència als Estats Units, ha arribat a marcar al llarg de la jornada els 118 dòlars, un mínim des del 5 de maig passat.
El barril de petroli americà, que en la jornada d'ahir va arribar a caure gairebé quatre dòlars, ha arribat a perdre més de 29 dòlars a Nova York des que l'11 de juliol passat va marcar un preu màxim de 147,27 dòlars. Per la seva banda, el de Brent, de referència a Europa, s'ha situat al llarg del matí en els 117,87 dòlars per barril, amb una caiguda de 2,84 dòlars.
Aquest descens en els preus del cru ha estat motivat per l'impacte mínim que ha tingut la tempesta tropical 'Edouard' al golf de Mèxic, on es concentra una quarta part de les instal·lacions petrolíferes americanes. Tot i que ha obligat a reduir la producció i les activitats de refinació de petroli a la zona, els experts dubtaven que la tempesta pogués produir una interrupció més gran.
També a Illes Balears
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Milers de persones clamen a Palma: «Davant la turistificació de les nostres vides, trobaran un poble combatiu»
- Vox ara s’indigna per un cartell que combat simbòlicament el feixisme
- Campanya contra empreses turístiques que col·laboren amb el genocidi del poble palestí
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.