Inauguració avui a Can Alcover de "Dones per la memòria"
Aquest divendres a les 19 hores a Can Alcover-Espai de Cultura, Memòria de Mallorca presenta "Dones per la Memòria", una exposició de quadres d'Eberhard Grosske. Es tracta dels retrats de sis dones que foren assassinades a Mallorca pels feixistes, dones compromeses i representatives de l’esquerra: Aurora Picornell, Matilde Landa, Daria Buxadé, Mercè Buxadé, Margalida Jaume i Pilar Sánchez.
L’exposició vol recuperar la memòria de les víctimes del franquisme, dignificar i reivindicar els seus valors i principis, denunciar el patiment que causà la barbàrie feixista a Mallorca, especialment a les dones. A través de la seva imatge real, l’exposició ens transmet la seva identitat. Cinc d'elles encara romanen desaparegudes a fosses clandestines franquistes, sense nom i sense senyalitzar.
La presentació anirà càrrec de l'autor dels retrats. A continuació, hi haurà una taula rodona a càrrec de Tomeu Garí, Tonina Mercadal, Jaume Miró, Maria Antònia Oliver i Manel Suárez. Finalment es retrà homenatge a totes les dones que patiren la repressió franquista a Mallorca. L'activitat és organitzada per Memòria de Mallorca.
També a Illes Balears
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Milers de persones clamen a Palma: «Davant la turistificació de les nostres vides, trobaran un poble combatiu»
- Vox ara s’indigna per un cartell que combat simbòlicament el feixisme
- Campanya contra empreses turístiques que col·laboren amb el genocidi del poble palestí
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.