«Au plaisier de Dieu» (1974)
Jean d'Ormesson, escriptor memorialista, publicava a Editions Gallimard, de París, la seva obra Au plaisier de Dieu, és a dir, quelcom semblant a «per la gràcia de Déu», tot fent referència a la seva vastíssima família de l'alta aristocràcia europea, entre els membres de la qual, del llinatge dels Wittgenstein, hi han figurat dos prínceps. Un altre príncep, Alexandre Petrovich, va pertànyer a la branca russa. Altres branques familiars estenen la genealogia a Anglaterra, Bohèmia, Bretanya i diverses regions de França. Juan d'Ormesson, nascut el 1904 i mort a finals de segle, viatjà, en companyia del seu cosí preferit Claude, per Itàlia, Grècia i Espanya. En una d'aquelles singladures visità Mallorca. Havia restat orfe de pare als catorze anys. Deixeble de Jean-Christophe Comte, prengué un cert interès vocacional per la literatura de testimoni. Tenia, així i tot, una salut deficient que s'agreujà quan fou deportat a Auschwitz pels nazis. Tot fent la lectura de l'obra que comentam, que és apassionant, toparem en el capítol IV amb un curiós episodi, igualment «familiar», de la guerra civil espanyola i que fa referència al seu estimat cosí:
També a Illes Balears
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Tot a punt per a la Diada per la Llengua més reivindicativa: «No es pot agredir impunement la llengua, el territori i la memòria d’un poble»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.