Passatges a Buenos Aires (1928)
El fenomen de l'emigració seguia encara. Molts de mallorquins havien d'anar a cercar feina fora de Mallorca. Tot i que Cuba i Puerto Rico ja no eren espanyoles, hi seguien anant fills de la terra a la recerca d'una millor avinentesa. Encara que Mallorca s'anàs industrialitzant, el principal motor econòmic seguia essent l'agricultura i l'agricultura no donava feina per a tothom i quan la donava, per axemple als joves «missatges» era amb sous de misèria. El turisme era un fenomen incipient encara, malgrat la promesa d'obrir-se a un mercat força gran si les condicions socioeconòmiques i la pau ho permetien. Però tanmateix eren molts els que s'embarcaven vers Amèrica i especialment, cap a la zona del Riu de la Plata, Buenos Aires i Montevideo. Per això, la premsa anunciava que l'agent de la Companyia Transatlàntica, Antoni Amer, posava a la venda passatges per a Buenos Aires: «El cinco de cada mes saldrá uno de los magníficos transatlánticos españoles Infanta Isabel de Borbón y el Coloso Reina Victoria Eugenia de unas treinta mil toneladas, completamente reformados, con magníficos comedores y camarotes para el pasaje de tercera clase. La travesía es de trece días de navegación. El precio del pasaje en tercera, quinientas cincuenta pesetas. Impuestos, siete cincuenta. Informes gratuitos en la calle Juan Literas, 10, Manacor».
També a Illes Balears
- Ha mort Manel Domenech, incansable lluitador per la Llibertat i la República
- Indignant: Les Illes Balears i el País Valencià es queden sense el nou canal en català de RTVE
- Damià Pons: «Sempre ha estat el teu amor a Mallorca i a la seva gent el motor que ha determinat les teves passes en el món de la política»
- La Marina de Llucmajor, sacrificada per un megapolígon industrial fotovoltaic
- Primer comiat a Manel Domènech
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.