Breus

TW
0

• LLENGUA

Clausura congrés El II Congrés Internacional de la Llengua Espanyola, clausurat ahir a Valladolid, ha obert «noves, àmplies i concorregudes» vies de reflexió sobre la defensa i promoció de l'espanyol per afrontar amb garanties el seu esdevenir en la societat de la informació i les noves tecnolgies. Un primer fruit d'aquesta reunió és la creació d'un Observatori del Neologisme. A l'acte de clausura hi intervingué l'escriptor Miguel Delibes.EFE.

• TEATRE

Mario Gas El director Mario Gas estrenarà la seva versió de Mare coratge, de Bertold Brecht, el proper 25 d'octubre al Teatre Nacional de Catalunya (TNC). La mare coratge i els seus fills no es representava a Barcelona des del 1986. En aquest muntatge, Vicky Peña és la «mare coratge», una dona que durant la Guerra dels Trenta Anys lluita per la supervivència de la seva família i del seu negoci. Laia Marull, Ivan Benet i Jacob Torres completen el repartiment.EPR.

• LITERATURA

Terenci Moix L'escriptor Terenci Moix, que continua ingressat a la Clínica Teknon arran d'una descompensació de la seva malaltia pulmonar obstructiva crònica, està «una mica millor encara que persisteix la seva insuficiència respiratòria», segons declarà el cap de Neumatologia de la Teknon. Moix, jurat del Premi Planeta, fou ingressat poc abans que aquest es fes públic.EPR.