Breus

TW
0

• Reconeixements

Premis de Maig de l'OCB-Inca L'Obra Cultural d'Inca es troba en plena preparació de la gala de lliurament dels Premis de Maig, programada pel proper dia 19, a la que enguany es tornaran a distingir persones i entitats destacades al llarg de l'any per la seva contribució a la cultura. El Premi Berenguer d'Anoia, destinat a reconèixer la contribució a la dinamització sociocultural d'Inca, recaurà a mans de Jaume Serra Beltran, destacat folklorista que ha dedicat la seva vida a la recuperació i conservació de les tradicions mallorquines. El premi Miquel Duran i Saurina, en reconeixement a la contribució a la normalització lingüística en el món de la comunicació, recaurà a la revista Lluch, publicació de caràcter cultural editada pels Missioners dels Sagrats Cors que s'ha obert intensament a la tasca de recollir el devenir cultural de l'Illa. Finalment, en la seva tercera edició, els Premis de maig estrenen el guardó dedicat al pare Miquel Colom, amb el que es destacarà la recerca i/o difusió de la nostra cultura dins d'un determinat àmbit social o de coneixements. El guardó recaurà en Joan Parets Serra, documentalista musical que fundà la Coral Polifònica de Bunyola i ha estat sempre en contacte amb la premsa de difusió musical. A la fotografia superior, una imatge de la gala dels Premis de Maig celebrada l'any passat a Inca. DdB.

• Publicacions

Cristòfol Colom, catalanoparlant El periodista i escriptor eivissenc Nino Verdera assegura al seu darrer llibre sobre el descobridor d'Amèrica, titulat «Cristóbal Colón y la toponimia. De Ibiza y Formentera al Caribe», que l'almirall era «catalanoparlant, criptojueu i membre de la poderosa família dels Colom d'Eivissa». Després de dedicar una bona part de la seva vida a l'estudi de la vida i orígens de Colom, Verdera defensa l'origen pitiús del descobridor d'Amèrica. Al llibre, Verdera cataloga 197 topònims localitzats al Carib, 21 dels quals corresponen a noms de poblacions i accidents geogràfics d'Eivissa i Fromentera, fet que considera un percentatge «molt important» que evidencia la relació de Colom amb les Pitiüses. EFE.

Set clàssics recuperats Les propostes i consells de set pensadors i filòsofs, des de la Grècia clàssica a l'actualitat, en les que cadascun d'ells dibuixa el seu propi ideal de la felicitat, han quedat aplegats en una nova col·lecció, de format reduït, que acaba de treure al mercat l'editorial Debate. Amb una acurada edició amb coberta de pasta dura i a preu molt assequible, la nova col·lecció actualitza noms que han assentat la base del pensament, com el primer fundador del que avui es coneix com el gènere de l'assaig, Miguel de Montaigne, així com Bertrand Russell, Arthur Schopenhauer, Baltasar Gracian i Marc Aureli. EFE.