Curiositats d'Egipte s'exposen en un monogràfic a la llibreria del Solleric

La mostra exhibeix 23 objectes cedits per l'escriptor i viatger Joan Manresa

Quatre mesures de grans. | T.A.

TW
0

Joies, pirites del desert Blanc i artesania en fibra vegetal de l'oasi de Fayoum, entre d'altres, són algunes de les peces procedents d'Egipte que es podran contemplar durant aquest mes de febrer en la llibreria del Casal Solleric.

La mostra, que s'exhibeix des de la setmana passada, ha estat possible gràcies als objectes que ha cedit l'escriptor i col·laborador de Diari de Balears Joan Manresa, i que ha anat acumulant en el decurs dels anys. I és que Manresa, com a viatger que és, ha visitat aquesta terra deus pics.

L'escriptor comentà a aquest diari que els objectes que s'exposen, un total de 23 peces típiques egípcies "entre arenes, flors i pètals per a infusions", «no tenen valor arqueològic ni museístic perquè no són peces faraòniques, però que pel seu caràcter popular, són curioses, criden l'atenció i ens aproximen a aquest fascinant país i els seus secrets».

Així mateix, la responsable de la llibreria assegurà que amb l'exposició d'aquests objectes en les vitrines, s'ha dotat l'espai d'un ambient diferent, que fa que els clients preguntin sobre llibres i guies, fins i tot s'animen a adquirir alguna publicació determinada. «De fet, aquests dies hem experimentat un increment de venda d'algunes edicions», apuntà Ramona, de la llibreria. Els que més sortida han tingut són els llibres de divulgació, sobre la cultura de l'Antitc Egipte o la història dels seus déus i faraons. «Una altre llibre que s'ha venut és La meva Mediterrània, de Toni Catany», afegí. La mostra monogràfica va acompanyada de fotografies dels viatges a Egipte, i inclou un tapís de llana de camell de núvia, una alfàbia amb tap de roba i un teixit de mòmia de dos mil anys d'antiguitat.