El 85 per cent dels espanyols culpen la moda i la publicitat de l'anorèxia

Així es desprèn de les dades del baròmetre del CIS d'aquest mes de setembre

TW
0

Més del 85 per cent dels espanyols consideren que la publicitat que incita a emmagrir-se, la moda i la propaganda i la publicitat que es dóna a les models convertint-les en patrons a seguir influeixen molt o bastant en l'aparició i desenvolupament de malalties com la bulímia i l'anorèxia.

Així es desprèn de les dades del baròmetre del CIS del mes de setembre, presentat ahir, que indica que el 89 per cent dels espanyols consideren que la moda, dirigida sobretot a estar prims, influeix molt o bastant en l'aparició d'aquests trastorns de l'alimentació.

La publicitat que incita a aprimar-se és, segons considera el 87 per cent dels enquestats, un altre dels factors que influeix molt o bastant en aquestes malalties de les que també en són culpables, pel 88 per cent, la propaganda i la publicitat que es fa de les models.

Quant a les principals causes que produeixen aquests trastorns, el 50 per cent assenyala el cult a l'aspecte físic, el 49 per cent l'obsessió pel pes i el 30 per cent a desequilibris psíquics, principalment problemes afectius.

Per disminuir el nombre de pacients que pateixen aquestes malalties, la majoria dels espanyols donen suport a una sèrie de mesures que, en la seva opinió, ajudarien molt o bastant a frenar els trastorns de l'anorèxia i de la bulímia.

El 85 per cent considera que s'hauria d'afavorir la publicitat en què es mostri models amb gent jove de diferents talles i tipus, el 72 per cent recomanen a les botigues de roba juvenil que tenguin peces de talles superiors a la 40, el 83 per cent promocionar els creadors de moda que utilitzin com a models joves de tots tipus i talles i el 72 per cent controlar la venda en farmàcies de diürètics i productes per aprimar-se.