algo de nubes
  • Màx: 28°
  • Mín: 19°
21°

Una treballadora de Veritas és acomiadada per parlar en català

213589

Plataforma per la Llengua ha denunciat aquest dijous que la cadena de supermercats Veritas ha acomiadat una treballadora d'un establiment de Puigcerdà per parlar en català.

L'entitat que treballa per la defensa del català ha publicat un àudio en què l'encarregat reconeix que han acomiadat a la treballadora per motius lingüístics després que dos treballadors de l'empresa es fessin passar per clients i es queixessin que la treballadora els responia en català quan ells s'hi havien adreçat en castellà.

L'afectada ha rebut el suport legal de Plataforma per la Llengua, qui ha presentat una demanda als jutjats perquè considera que ha estat discriminada per raó de llengua i que, per tant, l'acomiadament s'ha de declarar nul i l'empresa ha de readmetre i indemnitzar la treballadora.

Els fets es remunten al 31 de març, quan la treballadora va rebre una carta en què Veritas li comunicava que no havia superat el període de prova i que l'acomiadava. Hi treballava des del 10 de febrer i ja al cap de dos dies d'haver-hi començat a treballar, una companya que també hi acabava d'entrar li va demanar que li parlés en castellà, perquè, tot i entendre'l, «el català no li agradava».

L'ONG del català ha explicat que la treballadora es va continuar comunicant en català amb els companys de feina i accedia a canviar de llengua si algun client no l'entenia. Tanmateix, al cap de deu dies, l'encarregat va enviar un missatge al grup de WhatsApp dels treballadors amb diferents consignes, entre les quals una especificava que «a l'hora de parlar entre companys, farem servir l'idioma que sigui més còmode per a totes dues parts», i una altra que deia que «a l'hora d'atendre un client, se li ha de respondre en el mateix idioma en què s'està expressant».

Quan els dos treballadors de l'empresa, externs a l'establiment, van visitar la botiga, van voler posar a provar la treballadora acomiadada i van fer constar que els parlava en català tot i que ells s'hi havien adreçat en castellà.

Després de ser acomiadada, la treballadora va tornar a l'establiment per recollir les pertinences i va demanar a l'encarregat que li expliqués els motius de l'acomiadament, i ho va enregistrar. En un primer moment, l'encarregat defensa que volien prescindir de les treballadores de 20 hores per motius organitzatius, però després, com se sent en l'àudio que avui publica Plataforma, acaba reconeixent que la seva superior li va explicar que s'havien queixat perquè ella no havia atès en castellà.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per Antifa, fa dervers d'un any
Al carrer
Valoració:-4menosmas
Per unaperaquí, fa dervers d'un any
És una vergonya! La política d'aquesta empresa en sí ja és vergonyosa: se suposa que els treballadors han de contestar als clients en la llengua que el client els parli. Sembla inocu, no? Idò no! Perquè no es poden posar normes així respecte a la llengua pròpia del lloc on estàs fent feina. El català no es pot sotmetre a aquestes normes a cap establiment d'allà on és propi. O potser fan el mateix amb el castellà?

A més, treballadors d'aquesta empresa em parlen en castellà quan jo els he parlat català. Que també els treuran fora si jo me queix? Ara ho provaré, a mem!
Valoració:5menosmas
Per Xx, fa dervers d'un any
Catalans de cor, ja sabeu que hem de fer. No comprar ni un cèntim més a aquests establiments. És la única forma de que aprenguin, escarmentats.
Visca el català, visca els Països Catalans !
Valoració:19menosmas
Per Catalunya insular, fa dervers d'un any
Fora colons i botiflers de la nació catalana!
Valoració:22menosmas
Per Fiu Fiu, fa dervers d'un any
hauriem d'escoltar la versió de l'empresa
Valoració:-20menosmas
Per ,,,,,,,,,, fa dervers d'un any
ben fet: Quan jo parlo en català en una botiga,bar,restaurant i em contesten en castellà també és mala educació o son talibans i no els despatxen.I ja no dic quan em diuen de males maneres que parli "español o en cristiano"
Valoració:12menosmas
Per Joan Radresa Fonts, fa dervers d'un any
Doncs em sap greu pq a casa érem clients habituals. Si no rectifiquen deixareu d'anar-hi a comprar.
També informaré d'aquesta inacceptable conducta propia de l'invasor supremacista a totes les meves amistats : e.mail, Facebook, Twitter, grupos de wattsap etc.
Valoració:17menosmas
Per Opinadors a sou, o embrutadors a sou?, fa dervers d'un any
@Xisca multinik: Tu no llegeixes els articles i se veu clar. I és que la teva unica finalitat, és deixar brutor a dins d'aquest diari per fer- lo fracassar.
És increible el que passa aqui
Valoració:-6menosmas
Per ARRUIX!, fa dervers d'un any
Com se pot ser tan repugnantment invasor, d'acomiadar a un empleat per parlar en la llengua del lloc a on han anat a montar la botiga?
Doncs quan vagi a Barcelona, que hi vaig bastant sovint, si necessito fer qualque compra no m'aturaré a cap d'aquests oiosos supermercats. I si posassin sucursals a Mallorca, encara hi aniria menys, per molt bon genero i bons preus que tenguin.
Forasters imperialistes go home. Perque tot el que tocau ho podriu.
Valoració:11menosmas
Per Anselm Llull, fa dervers d'un any
Mallorwuins! Ja sabem on NO hem d'anar.
Bona guia@
Valoració:13menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente