Els impulsors de la campanya 'Pere Garau, molt més que Nuredduna' consideren que el pla de Cort per a la zona desincentiva l'ús dels autobusos de l'EMT, incloent la línia 5, «una de les dues que més usuaris transporten», han recordat.
Es tracta d'un dels arguments que la campanya ha remès a l'Ajuntament sobre els suposats efectes negatius de la intervenció prevista a Nuredduna.
En concret, avisen que Nuredduna «és el començament de l'únic eix de comunicació que travessa tot el barri de Pere Garau», sense que existeixin carrers paral·lels per a substituir-la, i que per ella circulen i tenen parada les línies 5, 16, 4 i N3.
«Entren pel túnel que comunica les Avingudes amb Pere Garau, un túnel que va ser construït per a donar accessibilitat a Pere Garau, el barri més poblat de Palma», han recordat.
Flipau amb Pere Garau, ARCA i l'Associació de Comerciants Mercat de Pere Garau han argumentat que, veient el mapa de la zona, «qualsevol alternativa de recorregut allargaria de manera rellevant l'actual proposta, afegint a l'increment de temps del desplaçament el fet d'haver de passar almenys dos semàfors i circular per un carrer ja bastant carregada de trànsit, com és el carrer Aragó».
A més, han ressaltat que «una part significativa dels usuaris de les línies EMT esmentades són persones que pertanyen a classes populars i persones que no disposen d'altres mitjans per a moure's per la ciutat de manera eficaç i eficient».