algo de nubes
  • Màx: 29°
  • Mín: 23°
25°

Cort crea Itinerari 30 a Santa Catalina, Son Espanyolet, Son Dameto i Camp d'en Serralta

L'Ajuntament de Palma ha anunciat aquest divendres la creació d'un itinerari 30, emmarcat en el projecte 'Ciutat 30', que tendrà un total de 2,5 quilòmetres de recorregut i se situarà en la zona de Santa Catalina, Son Espanyolet, Son Dameto i Camp d'en Serralta.

Segons ha informat lel batle de Palma José Hila, «aquest itinerari 30 és una prova que consisteix en el fet que en aquelles vies amb dues o més carrils de circulació, un d'ells se senyalitzarà com a modalitat 30, la qual cosa suposarà que els vehicles de motor hauran de compartir-los amb bicicletes i patinets».

«Els carrers senyalitzats amb aquesta mena de carrils seran Espartero, Conde de Barcelona, Teodoro Llorente, Catalunya, Indústria, Llibertat i part de Dragonera«, ha detallat Hila, qui ha destacat que «es tracta d'una prova i que de comprovar-se que compleix amb els objectius marcats, és a dir, aconseguir una major sostenibilitat i més espai per a la ciutadania, es podria estendre a altres carrers de la ciutat».

Una iniciativa en el marc del projecte 'Palma ciutat 30'

Actualment, ha recordat el batle, «Palma és ja Ciutat 30 en el 90 per cent dels seus carrers, la qual cosa ha significat una mostra del compromís de lluita d'aquest Ajuntament contra el canvi climàtic, ja que a menys velocitat, menys contaminació; així com amb la salut i la seguretat viària, perquè a 30 quilòmetres per hora succeiran menys accidents i les estadístiques demostren que tindran menor gravetat».

En aquesta línia, el regidor del departament de Mobilitat Sostenible de Cort, Francesc Dalmau, ha destacat que «l'entrada de Palma el mes de maig del passat any 2020 en el club de les 'Ciutat 30' va ser un petit canvi quant al model de mobilitat però un gran canvi per a Palma, que ha vist transformar el seu espai públic, amb més de 2.500 carrers on la velocitat màxima són 30 quilòmetres per hora, fent que el cotxe hagi deixat de ser únic protagonista, amb l'objectiu de millorar la convivència amb el vianant al qual es busca protegir».

Radars i reducció de la velocitat a la Via de Cintura

D'altra banda, el regidor de Mobilitat Sostenible de Palma s'ha referit a la instal·lació de radars en alguns carrers de la ciutat i a com ha afectat la reducció del límit de velocitat màxima als 80km/h en la Via de Cintura imposada pel Consell.

Quant als radars, Dalmau, ha assenyalat que «encara no estan operatius, perquè no tenen tota la senyalísitica per a informar els conductors. Quan aquesta estigui a punt es posaran en marxa, la qual cosa és una qüestió de dies», ha asseverat.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris