algo de nubes
  • Màx: 20°
  • Mín: 11°
19°

Proposen un model urbanístic similar al del carrer Arxiduc per a l'eix cívic de Pere Garau

Les entitats Flipau amb Pere Garau, ARCA i Ass Comerciants Mercat Pere Garau han plantejat un model urbanístic com el del carrer Arxiduc Lluís Salvador per a l'eix cívic de Pere Garau, atès que «el pressupost del qual es disposa per a Nuredduna s'ha de destinar a crear espais eficaços i equilibrats per al conjunt del barri».

Segons aquestes entitats, que han llançat la campanya 'Pere Garau, molt més que Nuredduna', els tres carrers que componen el cívic de Pere Garau tenen similars dimensions a Arxiduc des de plaça de l'Obelisc, una zona remodelada en 2010.

Aquestes associacions han considerat que la intervenció a Arxiduc Lluís Salvador «va ser encertada i que aquest és un carrer en el qual viure i passejar i que compleix uns criteris de qualitat i equilibri».

Així, han explicat que la proposta alternativa a la de l'Ajuntament de Palma «resol de manera més eficaç» el trànsit ciclista secundant-se en la nova normativa de la Direcció General de Trànsit de 2021 que evita el carril bici sobre la vorera per mitjà de la Zona 30 i l'avançament a 20 km/h.

Les entitats han apuntat que «Pere Garau no pot invertir 3 milions d'euros en un fragment de només 290 metres, ja que suposaria un desequilibri greu en el barri i generaria problemes importants en les parts menys afavorides econòmicament». «No oblidem que Nuredduna és l'espai de Pere Garau amb major renda per càpita», han afegit.

D'acord amb les tres entitats, el pressupost que es va invertir en la renovació al carrer Arxiduc Lluís Salvador va anar aproximadament el mateix que el que ara es disposa per a Nuredduna, per la qual cosa han convidat a Cort «a fixar-se en les millors pràctiques de la ciutat i que han donat bon resultat com és el cas d'Arxiduc».

«Ara que es disposen de 3 milions per a l'eix cívic de Pere Garau, fem un eix cívic complet des d'Avingudes fins a Miquel Dolç, amb un nivell digne urbanístic del qual puguem sentir orgull, que mantingui el transport públic en el seu recorregut actual i pel qual passejar sigui agradable i segur», han conclòs.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Toni, fa mes de 3 anys

Ara vos diré jo el gran model que varen crear per a Arxiduc i que aquests veïnats lloen: un carril bici al mateix nivell que la vorera amb el perill que això suposa per al vianant, aparcaments a tots dos sentits de circulació i un únic carril de circulació per sentit, quasi sempre ocupat per algun/s cotxe/s en doble fila. Vaja, que caminar/conduir per aquí és tota una odissea!

Valoració:2menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente