Orgull Llonguet recorda que fa 400 anys de l'assassinat del jutge Berga
«Llonguets i llonguetes, avui fa 400 anys que fou assassinat una de les personalitats més importants de Mallorca, el molt honorable Jaume Joan de Berga i de Sales (Mallorca, segle XVI-1619), que fou jurista i advocat de la Reial Audiència del Regne de Mallorca». Així ha donat a conèixer l'organització Orgull Llonguet l'aniversari de l'assassinat del jutge Berga aquest divendres.
També a Illes Balears
- Rebuig a l’Ironman Mallorca pel «greuge que representa per als residents» i «per l’ús abusiu de les infraestructures públiques»
- Milers de persones omplen a vessar Santa Maria per a cridar ben fort: «Sí a la llengua!»
- Alerta a Campos per un repartidor de begudes amb tatuatges nazis
- Promouen un boicot a Mercadona: «Ens vol vendre les patates de la colonització, fetes per israelians a terres palestines robades»
- Estudiants i treballadors de la UIB criden a votar en blanc a les eleccions a rector si Carot és l'únic candidat
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
A Eivissa ni tan sols es va fer cap acte que implicàs sortir an es carrer, tot va ser de saló. I sí, s'hauria de commemorar cada any sa invasió borbònica com es fa en es Principat, en lloc de sa respectiva conquesta catalana des segle XIII (8 d'agost, 31 de desembre, 17 de gener o 9 d'octubre). I l'any que ve és es 500 aniversari de ses Germanies. Coincidiren amb sa volta de n'Elkano
Que gran!!
Més important que aquest fet, és la invasió de Mallorca per part de les tropes castellanes i franceses l'any 1715. Només se va fer el 2015, pel 300 aniversari, però no s'ha tornat a fer.