algo de nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 19°
22°

Els arquitectes aposten per perllongar la platja de Can Pere Antoni

El projecte elaborat per Joan Riera, Toni Forteza, Mireia Cabaní i Manel García pretén obrir el llac a la mar i construir un nou pont perquè els cotxes puguin transitar

20278

Els arquitectes tenen previst que la platja de Can Pere Antoni es perllongui en direcció cap al parc de la Mar.

M.À.C.

Joan Riera, Toni Forteza, Mireia Cabaní i Manel García són els quatre arquitectes que han elaborat una proposta de remodelació del front i el passeig Marítim de Palma. Dimarts, presentaren el seu treball "Obrint la ciutat a la mar" amb l'aval del Col·legi Oficial d'Arquitectes de les Illes Balears. El projecte planteja, entre moltes altres coses, la perllongació de la platja de Can Pere Antoni fins davant el parc de la Mar. En aquest sentit, l'actual fesomia de la costa d'aquella zona és relativament recent -de fa uns 25 anys-. Ara, els quatre arquitectes proposen la creació d'un gran espai de parc i platja.

Així mateix, Riera, Forteza, Cabaní i García suggereixen l'obertura del llac del parc de la Mar, tal com estava previst en el projecte de l'equip Zócalo, que guanyà el concurs en el seu moment. D'aquesta manera, es transformaria tota la zona de costa fins a les Avingudes perquè s'entengui que el parc de la Mar té una continuïtat real. D'aquesta manera, el parc passaria per davall del nou pont que la proposta pretén construir entre el llac i la mar.

Una altra novetat és la creació d'una gran plaça pública just davant de l'Auditòrium. El trànsit en destinació Portopí circularia per l'actual zona d'aparcament central. Els arquitectes que han elaborat la iniciativa tenen clar que es tracta d'un projecte viable, tant pel preu total -menys de 40 milions d'euros- com perquè els paràmetres que té en compte són realistes. En aquest sentit, està previst que es construeixi un nou aparcament en el solar de s'Aigo Dolça.

Els arquitectes han previst també crear un gran espai de passeig arbrat per tal de donar continuïtat paisatgística al parc de la Quarantena. El treball necessita una premissa fonamental perquè pugui desenvolupar-se: la reducció d'un terç del trànsit rodat. Els arquitectes consideren que si es minven el nombre de carrils de circulació i la seva amplària, a més de limitar-hi la velocitat, els conductors no tardaran a optar per la via de cintura, ja que serà més ràpid.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per ianekin, fa mes de 9 anys

Quina casualitat, avui jo en parlava d'això d'obrir la ciutat a la mar. I és que és una llàstima tenir-la desaprofitada així, enlloc d'aprofitar la nostra privilegiada situació natural. Hi guanyariem tots molt, i seria un bon reclam turístic que aquella zona estàs més viva, ara mateix els diumenges les avingudes d'allà devora fan pena, i tot allò podria reviscolar, just davant la murada, un lloc ideal.

I el moll vell també que s'hauria de recuperar per a la ciutat, i no tenir-lo com està ara. I poden seguir recuperant es Jonquet.

Valoració:5menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente