L’Ajuntament crearà petits aparcaments de bicicletes dins quatre pàrquings municipals de Ciutat. Concretament, s’ubicaran a les instal·lacions de Marquès de la Sènia, Santa Pagesa, Manacor i parc de la Riera.
Es tracta d’un programa pilot que durarà un any. I seran tretze les places de bicicletes que s’instal·laran a cada un dels aparcaments (ocupant entre totes un espai equivalent a dues places de cotxe).
Els ciclistes que vulguin accedir a una plaça hauran d’abonar una quota mensual d’entre 6 i 9 euros (depenent de la durada de l’abonament; com més temps, més barat). Tot i així, aquesta tarifa ha rebut crítiques per part del PSIB. El regidor José Hila apunta: “Si es tracta d’un pla pilot, els preus han de ser especials, per atreure més gent”. Hila, de fet, aposta per una tarifa mensual de 3 euros. I dóna dos motius de per què ha de ser més barata: “Per una banda, si l’usuari ha de pagar uns 80 euros anuals, potser és més car el lloguer de la plaça que la bicicleta mateixa”. I per l’altra, apunta que “els aparcaments de l’SMAP tenen molt poca ocupació i hi ha centenars de places lliures, o sigui que tampoc és que les bicicletes hi facin nosa”.
El regidor de Mobilitat, Gabriel Vallejo (PP), replica que “si s’habiliten places de vehicles per aparcar-hi bicicletes, aquestes han de reportar com a mínim els mateixos ingressos per plaça que comporta l’abonament de cotxe”.
A banda del lloguer mensual, els usuaris pagaran un euro més anual, en concepte d’identificació (en un distintiu numèric) tant de la bicicleta com del lloc d’estacionament.
Robatoris
Aquestes places estaran situades al costat de la cabina de control per tal d’evitar robatoris. I és precisament per aquesta problemàtica que el pla pilot no es podrà estendre a més pàrquings.
És el cas dels aparcaments de Comte d’Empúries, Can Alonso, Joan Alcover i El Terreno, els quals o bé no estan oberts les 24 hores del dia o bé no hi ha vigilància regulada.