EU tornarà a atiar fins a les eleccions la lluita contra la corrupció a Cort
La formació recorda que el seu codi ètic és el més rigorós i que és a l'avantguarda d'aquesta causa. Un any després, reprèn les protestes, perquè a l'Ajuntament encara hi ha la imputada Sans asseguda al poder
Ha passat gairebé un any des de les intenses accions de protestes desencadenades per Esquerra Unida contra els polítics imputats per corrupció a Cort. Ara, la formació avisa que tornarà a atiar aquesta causa i que la prolongarà fins a les eleccions.
La cúpula d'Esquerra Unida, liderada a Cort pel seu portaveu i regidor, Eberhard Grosske, assenyala que reprendrà la campanya a l'Ajuntament de Palma perquè els ciutadans no oblidin que aquesta és l'única de les tres principals institucions de les Illes on encara queda una regidora imputada del PP, Marina Sans, asseguda a la cadira de la sala de plens. No només és per això, sinó també perquè la gent tingui consciència, en un any de comicis, que aquesta legislatura serà recordada per haver destapat desenes d'operacions de malversació i corrupció manipulades pels anteriors governants del PP i UM.
"Tenim la necessitat de mantenir unes institucions públiques més netes que mai ara que la corrupció ha embrutat el crèdit del tots els polítics", hi insistia Manel Carmona, el coordinador d'Esquerra Unida de les Illes Balears-EAiV, durant la seva comapreixença pública, on, alhora, exigia la dimissió del president i el director de l'Autoritat Portuària de les Illes per la imputació en el cas Mar blau.
El partit d'esquerres prepara aquestes accions, tot i que no ha volgut revelar ni de quina manera prendran cos ni si seran de l'estil de l'any passat, amb paròdies, mims o irrupcions amb cartells de protesta al ple. Les seves accions de protesta a Cort començaren a final de 2009, quan hi havia tres regidors de l'oposició imputats per diverses causes de malversació de fons públics perpetrades en la legislatura anterior: Rafel Duran del PP, involucrat en el cas Palma Arena; Miquel Nadal, d'UM, en l'operació de Can Domenge, i Marina Sans, en el cas Funerària. Aquesta darrera encara conserva el càrrec de regidora popular a Cort.
També a Illes Balears
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- «Són vostès les del català? Doncs ara mateix les trec de la meva agenda», un metge nega l’atenció a una pacient
- La universitat ultracatòlica CEU desembarca a Mallorca
- El batle de Petra comercialitza un allotjament turístic gràcies a haver mentit en la Declaració Responsable inicial
- Nova junta gestora de l’OCB d’Inca
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Els d'EU predicant de neteja... Ells sí que han fet net... tant, que han foragitat els únics elements decents que quedaven al seu partit. I sí en Carmona aquest és el millor que tenen, van ben arreglats...
Com ens poden predicar que atiaran el foc contra la corrupció després d'haver votat a favor de seguir amb el palau dels Barceló i sense haver demanat compensacions ni explicacions per la seva fugida! O és que contribuir a malgastar els nostres doblers no és col•laborar en la corrupció?
Ben asseguts quedaren a la cadira en incomplir-se el codi ètic...