Cort no reté els 70 milions que volia el PP

La no disponibilitat de crèdit pactada per l'oposició afectava 184 partides i aturava projectes de pes com la façana marítima, Corea, els consorcis i Son Moix

Ramon, Alcover i Hilla en el darrer ple

TW
0

La proposta que impulsava el PP, amb el suport d'UM, de retenir 70 milions d'euros de crèdit del pressupost de Cort no es farà efectiva. Això anuncià ahir el regidor d'Hisenda, Andreu Alcover, qui va acusar els populars d'intentar "obstaculitzar l'acció de govern" per haver aprovat en el ple d'aquesta setmana la retenció. La declaració de no disponibilitat afectava prop de 200 partides municipals i aturava diversos projectes i serveis de gran envergadura. Alcover avançà que el govern municipal no aplicarà l'acord perquè hi ha dos informes d'intervenció jurídics que constaten que la competència per fer aquesta operació és del regidor d'Hisenda i no del ple.

Entre les partides que eren tocades per l'operació hi havia 1,1 milions d'euros de la reurbanització de la façana marítima, 1,3 milions per a l'adquisició de sòl per a equipaments i espais públics, 1,6 milions per al Consorci Riba destinats a poder tirar endavant la reforma del nucli de Corea i els 15 milions de reforma del poliesportiu Son Moix, entre d'altres. Ara bé, a més d'això, segons va recriminar Alcover, també en quedaven afectats serveis municipals tan bàsics com les contractacions de les grues per 1,2 milions, el tractament de residus sòlids urbans per 11,7 milions i les transferències a través de la Llei de capitalitat per poder invertir 1,3 milions d'euros en l'adquisició dels camions d'Emaya de recollida de fems dels contenidors soterrats.

"Si això hagués quedat finalment bloquejat, hauríem d'haver tancat l'Ajuntament", va qüestionar Alcover. A tot això se sumen els prop de 6 milions d'euros de les partides que pertoquen a tots els consorcis. Aquesta proposta del PP implicava que cada vegada que Cort hagués de menester aquests doblers s'hauria de validar en el ple.
Tanmateix, moltes d'aquestes amortitzacions tenen un termini concret per fer-les efectives i moltes de les inversions ja estan en procés.