Felanitx ja pot contemplar les meravelloses vistes del port amb el mirador fet en honor al professor Grimalt

TW
0

El nucli de Portocolom ja pot gaudir d’un espai únic després de la inauguració aquest dissabte d’un meravellós mirador construït en els terrenys cedits pel professor Josep A. Grimalt Gomila, un dels grans estudiosos de la llengua finat l’any passat.

Catalina Soler, batlessa de la localitat, ha assegurat que es tracta «d’un espai únic, un lloc de trobada i contemplació».Aquest indret és un solar, just al costat de l’emblemàtic far de Portocolom, que el professor Grimalt ha donat i llegat al seu poble natal.

Jaume Guiscafrè i Nicolau Dols, professors del departament de Filologia Catalana de la UIB, antics alumnes i col·laboradors de Grimalt, han volgut destacar «el gest del professor Grimalt que volgué deixar al seu poble aquest espai natural» emblemàtic. Tant Guiscafrè com Dols han recordat la figura de Grimalt i la seva estima envers Felanitx.

Soler, en el seu parlament també ha manifestat que «gaudim d’aquest mirador amb respecte. Que en tenguem cura sempre pensant i tenint ben presents que hem de ser dignes hereus tots plegats de qui llegà aquest espai a tot un poble». Així mateix, ha assegurat que «aquesta aposta pel futur de la nostra terra potser serà la darrera lliçó que, amb una aclucada d’ull, ens va voler donar el professor Grimalt quan ens va llegar un tros d’aquest estimat territori per servar-lo intacte per sempre més». L’acte també ha gaudit de les actuacions musicals de Carles Medina i Mar Grimalt.

El mirador

La cessió del solar a l’Ajuntament de Felanitx per part del professor Grimalt tenia la condició que s’havia de conservar l’espai verge i fer-hi la mínima intervenció. És per això que la feina feta per l’arquitecta Xavier Fontanet ha respectat aquesta premissa. Les obres en les quals s’han utilitzat materials simples com la pedra, la terra i el ferro han servit per fer un passadís des del carrer Far fins a una esplanada que fa de mirador. Així s’ha fet un accés respectuós amb el medi ambient, preservant la vegetació existent i evitant la tala d’arbres, per crear un espai d’observació natural i accessible. El cost de les obres ha estat de 126.964 euros i ha estat finançat amb Fons Europeus NextGeneration.