algo de nubes
  • Màx: 20°
  • Mín: 11°
19°

El Consell de Mallorca anuncia que la velocitat màxima de la Via de Cintura passarà a 100 quilòmetres per hora

El president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, ha anunciat que la velocitat màxima de la Via de Cintura passarà a 100 quilòmetres per hora a partir del 18 de desembre. Galmés, que ha estat acompanyat del conseller de Territori Mobilitat i Infraestructures Fernando Rubio, ha explicat que ja s’ha comunicat a la Direcció General de Trànsit (DGT) la mesura «avalada per informes tècnics ambientals, de traçat i de sinistralitat».

Galmés ha remarcat que és una decisió que «compta amb el suport de tot el sector del transport». «Avui hem comunicat a la Direcció General de Trànsit que la velocitat a la via de Cintura passarà a 100 quilòmetres per hora a partir del 18 de desembre. És una mesura esperada per molts de mallorquins, que compta amb el suport del sector de professionals del transport i que està avalada per informes tècnics que ens indiquen que és del tot factible. Ens vàrem comprometre en campanya electoral que abans de final d’any es duria a terme aquest canvi de velocitat, com una de les principals mesures per desembossar Mallorca, i complim amb la nostra paraula», ha afirmat el president del Consell de Mallorca.

Llorenç Galmés ha afegit que «els informes tècnics que avalen la mesura assenyalen que a 100 quilòmetres per hora hi ha un estalvi de combustible i d’emissions de Co2, apunten que la via de Cintura, tant a 120 com a 80 és l’autopista amb més poca sinistralitat de totes les de Mallorca i que una velocitat a 100 km/h compleix totes les normes de seguretat».

Per part seva, el conseller Fernando Rubio ha detallat els tres informes, de tècnics de la casa i d’empreses especialitzades externes, que «avalen el canvi de velocitat». El conseller ha explicat que l’informe d’impacte ambiental apunta en la seva conclusió principal: «L’anàlisi realitzat indica que una velocitat màxima de 100 Km/h és molt més eficient pel que fa al consum de combustible, especialment en els vehicles pesants. S’ha estimat un estalvi amb l’increment de velocitat de 20.078 litres anuals de benzina i 397.755 litres de gasoil per any». A continuació, l’informe tècnic assenyala que «la reducció del consum de combustible duu associada una reducció de les emissions nocives: Les mes significatives són les d’11.214 kg/any de NOx (òxid de nitrogen), 780 kg/any d’MMVOC (composts volàtils de metà), 385 tones/any de CO2 i 320 kg/any de PM10 (partícules en suspensió)».

Quant al renou, apunta que amb la renovació de la capa d’asfalt amb una de més qualitat reduirà entre dos i tres decibels. També està previst instal·lar-hi pantalles acústiques.

Respecte a la sinistralitat, l’informe revela que la Via de Cintura és l’autopista de Mallorca amb l’índex de perillositat (IP) més baix dels darrers 10 anys. Els tècnics apunten que «des del 2016 se segueix una tendència a la baixa, tant de l’IP com del nombre total d’accidents, i tots els valors es troben sempre per davall del 30, límit per sota del qual es considera un IP molt baix». Quant a la mortalitat, l’informe revela que s’observa un increment des de l’any 2021, atès que fins aleshores només hi havia hagut 3 accidents mortals en 11 anys, passant a tenir 5 accidents mortals en 3 anys.

A més, l’informe sobre el traçat indica que la velocitat a 100 Km/hora compleix les normes de seguretat 3.1 IC del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, i aconsella, en dos trams, realitzar una millora del ferm, ja que és molt més recomanable mantenir la mateixa velocitat al llarg de tota la via.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per ForaBocs, fa dervers d'un any
Per dir això en surten 11! Es veu que cobren del nostre suor!!
Valoració:8menosmas
Per conisi, fa dervers d'un any
venga mes gasto inutil proposat per inutils ara llevar els rotuls de 80 i posarne de nous a 100 aixo es com tocar els collons a un mort ,i a alemania si hi ha control de velocitat i a frança i a inglaterra esteim en mans de superdotats
Valoració:7menosmas
Per Schmidth, fa dervers d'un any
A alemanya si hi ha límit de velocitat amb excepció a les autopistes. Però clar, sa gent és més, què diguem, bona conductora què aquí... què diguem, eh!!
Valoració:6menosmas
Per Josep Miquel, fa dervers d'un any
Vaja els grans experts en tot com el que diu que és "catalinero" no sap quin és el nom correcte? Ja ja ja ja ja, res lo de sempre gonella i ni això perquè ni sap dir bon dia, segurament un foraster incapaç de integrar-se perquè al pobre el degueren formar, si es que va anar a l'escola devers la dècada entre el any 50 i 60. Que li farem ens farà riure però hem fa un poc de llàstima vistes bastantes coses que ignora, es que es molt fotut tenir mal per el cap i que no sian crosteres
Valoració:5menosmas
Per Patriota, fa dervers d'un any
En Alemania, epicentro de Europa, no hay límite de velocidad. Viva la Libertad.
Valoració:-14menosmas
Per Jaumet, fa dervers d'un any
Més velocitat. Més accidents. Més ferits i morts. I més retencions.

Aquests del pacte de retrocés no en fan una de bona.
Valoració:6menosmas
Per Francina Jaume Guardiola, fa dervers d'un any
Realment, sr. Galmés. Serà això la vostra gran preocupació per aquest país, canviar la velocitat? On li vull dir, que gràcies a la limitació de 80, la via de cintura és una via més segura, i amb menys accidents.
Cal que us preocupeu de qüestions més importants que afecten la nostra illa.
Valoració:14menosmas
Per 💃💃💃, fa dervers d'un any
Fa com a ganes de contractar-los per montar una juerga.
Valoració:-2menosmas
Per MMXXIX, fa dervers d'un any
Quina alegria demostren els que acompanyen el senyor de corbata.
Valoració:0menosmas
Per Àngel caigut, fa dervers d'un any
Les dades q donen son d’abans del 80 k/ h
Valoració:-1menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente