PAC de Pollença: el mateix metge que acabava d'atendre uns turistes en anglès li diu a una pacient que li parli en castellà

TW
25

Els fets succeïren el capvespre del passat dissabte, una pollencina amb una afectació a un ull va dirigir-se al al Centre de Salut de Pollença i quan va ser el seu torn, el metge li va demanar que li ocorria. Ella es va treure les ulleres i li va mostrar l'ull i li va començar a explicar l'afectació, però el metge la va interrompre i li va dir que li parlàs en castellà.

La pacient va continuar la conversa en castellà. Posteriorment, en mostrar la seva contrarietat pel que havia passat, el zelador li va explicar que el metge «fa poc que és a Mallorca».

La pacient ha explicat a dBalears que es dona la paradoxa que just abans que ella, el metge havia atès uns turistes i ho havia fet en anglès.

També vol deixar clar que considera que el problema no és del metge en concret, ni de les persones de fora que venen a fer feina a Mallorca, sinó del sistema que permet que gent que ni tan sols entén la llengua pròpia de Mallorca, pugui accedir a llocs de feina d'atenció al públic.

Cal ressenyar que és la tercera vulneració de drets lingüístics al PAC de Pollença que es denuncia públicament en els darrers mesos.