nubes dispersas
  • Màx: 13.9°
  • Mín: 9.19°
13°

Uns 85.000 vehicles de lloguer conqueriran les carreteres de les Balears aquest estiu

Les empreses de lloguer de vehicles disposen d'uns 85.000 vehicles a les Balears per a afrontar aquesta temporada d'estiu, entre 4.000 i 5.000 més que l'any 2022, segons l'Agrupació Empresarial de Lloguer de Vehicles de les Balears (AEVAB).

Així ho ha informat el president de l'AEVAB, Ramón Reus, en declaracions a Europa Press, on ha assenyalat que, fins al dia 1r de juny, els 'rent a car' tenien llogat el 70% de la flota de vehicles dels quals disposa a les Illes Balears per a aquest estiu, mentre el 30 per cent restant està aturat.

S'espera, en qualsevol cas, segons ha precisat Reus, que el 100% dels vehicles dels 'rent a car' a l'arxipèlag estiguin llogats, a partir del proper 1r de juliol.

Vehicles de lloguer que no tributen a les Balears

D'altra banda, en relació amb els vehicles de lloguer que no tributen a les Balears, el president de l'AEVAB ha lamentat que «la situació continua igual que l'any passat, amb companyies que tributen on matriculen els vehicles».

Un fet que, segons ha dit, «està permès» perquè «aquest és un mercat lliure» però que, tot i això, ha matisat Reus, «no hauria de ser així». «El correcte seria que els impostos de circulació es pagassin a les Balears, si se circula en aquesta comunitat autònoma», ha assenyalat.

En aquest sentit, s'ha mostrat «a favor de la limitació de l'entrada de vehicles a les Illes, sempre que es faci ben fet, sense perjudicar les empreses que ho fan bé».

Reus ha apuntat que, en aquests moments, «entre les 07.30 i les 09.30 hores, les carreteres de Mallorca, sobretot l'autopista, estan col·lapsades i no és per vehicles de 'rent a car'».

«Com a mallorquí, no vull que hi hagi més carreteres però crec que en cal una, d'uns cinc o sis quilòmetres, des del centre comercial Alcampo a Son Espases, la Universitat de les Illes Balears (UIB) o l'aeroport, sense necessitat d'haver de passar per Son Hugo, on es formen les retencions», ha expressat.

Segons el president de l'AEVAB, «un exemple de carretera que ningú volia és la de Llucmajor-Campos» i, tot i això, «al final ha demostrat que ha funcionat, reduint la densitat del trànsit i evitant morts».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Obvi, fa 8 mesos
Vinga creuers, vinga cotxes, vinga canvi climàtic...
Llavors fugiran com a rates i ens deixaran la seva merda.
Valoració:3menosmas
Per arruix, fa 8 mesos
Esto es un disparate se mire como se mire. Debería estar totalmente prohibido.
85.000 cacharros y dos o tres personas por autito.
¿Cuándo cortaremos esta burrada? Estamos hablando de una isla totalmente quemada donde ya no cabe nadie más.
Al revés. Sobran 500.000 personas y otros cacharros de dos o cuatro ruedas.
Valoració:0menosmas
Per Maikel, fa 9 mesos
Darrera 🙄 de favada en mobilitat dels ineptes de progrés que se'n van a l'oposició.
Valoració:0menosmas
Per Moix, fa 9 mesos
Ja no podem anar a Forrmentor. NO podem acostar-nos al Caló des Moro. Posar una tavallola a segons quines platjes es impossible. La circulació impossible. Anar a sa Calobra en fila india...Mallorca sobressaturada no és gens atractiva ni pels de fora ni pels locals
Valoració:12menosmas
Per Obvi, fa 9 mesos
Teniu preparats els i soterranis per refugiar-nos-hi els illencs?
Valoració:7menosmas
Per Anselm Llull, fa 9 mesos
En veure na Francina aturada a una carreteta, serà l'alegria més grossa, perquè s'ho guanya a pols...
Valoració:3menosmas
Per Guillem, fa 9 mesos
Està clar que per a Ramón Reus la sostenibilitat de les Illes i el Medi Ambient no entren dins les seves prioritats. Les seves preocupacions sembla que passen pel negoci i van abans que les persones. Si de veres volem que no hi hagi embossos a les carreteres de les Illes, cal més transport públic. No s'han de fer més carreteres, s'han de posar més i millors horaris i línies de bus i sobretot molts més trens que mengen menys territori, contaminen mes poc i no discriminen els usuaris.
Valoració:17menosmas
Per Fracàs, fa 9 mesos
Gràcies al pacte dels progres que, d'aquesta manera, legitimen el que a partir d'ara farà la dreta. Els de n'Armengol i companyia els ha obert les portes perquè conservadors i VOX puguin continuar la singladura. Queda ben clar per quin motiu els progres varen construir l'autopista de Campos, perquè cotxos i més cotxos puguin circular amb més fluidesa per una zona que ha millorat les expectatives urbanístiques.
Valoració:15menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente