nubes dispersas
  • Màx: 25°
  • Mín: 19°
20°

El Consell recrearà una «festa popular mallorquina» a la fira turística de Berlín

La Fundació Mallorca Turisme ha convocat aquest dilluns el Consell Assessor per a donar a conèixer i analitzar la conjuntura econòmica actual i compartir previsions de temporada.

El conseller de Transició, Turisme i Esports, Andreu Serra, ha destacat «la bona feina conjunta i l’estratègia de cogovernança del Consell de Mallorca amb el sector turístic per tal de generar estratègies coordinades», de la qual el Consell Assessor i la seva composició n’és un exemple.

A més, s’ha donat compte de les actuacions fetes els darrers mesos per l’FMT i pel Departament de Turisme, i del programa d’accions previstes per a la fira ITB de Berlín que es durà a terme del 7 al 9 de març.

Cal destacar que aquesta fira, la més important del principal mercat emissor per a Mallorca, Alemanya, torna a celebrar-se de manera presencial. La presència de Mallorca al recinte firal serà a l’estand de les Illes Balears.

La delegació de l’illa estarà encapçalada per la presidenta, Catalina Cladera; comptarà també amb la presència del conseller de Transició, Turisme i Esports, Andreu Serra; la directora insular de Promoció turística, Lucía Escribano, i el director insular de Transició i Ordenació turística, Joan Gaspar Vallori. Així mateix, amb Mallorca comparteix espai com a coexpositors els municipis de Palma, Calvià, Pollença, Son Servera, Sant Llorenç, Santanyí, Alcúdia, Llucmajor, Manacor, Felanitx i Capdepera.

Mallorca, destinació de tot l'any

«Per tal que Mallorca pugui retrobar-se i enfortir els llaços amb els prescriptors i intermediaris del seu primer emissor de turistes, des de Turisme de Mallorca s’ha organitzat un esdeveniment promocional de perfil gastronòmic: Mallorca, 365 dies de delícies culinàries». Així han presentat l'esdeveniment. La convocatòria és per al 6 de març, a partir de les 19.00 hores a l’espai ALICE Rooftop (Kantstraße 17, 10623 Berlín) i ja hi ha 150 persones confirmades. La proposta és traslladar a la capital alemanya una «festa tradicional de Mallorca», amb elements de la cultura, la gastronomia i el producte local, fonamentalment, vi i plats tradicionals que cuinaran i serviran xefs de l’Associació de cuiners de les Illes Balears, ASCAIB.

Pel que fa als dies de fira, s’ha dissenyat una agenda de reunions que permetrà mantenir contacte directe amb els interlocutors turístics principals, com ara, operadors turístics, grups mediàtics, periodistes, agents i prescriptors. L’objectiu és donar a conèixer els productes estratègics i les novetats principals de l’oferta sostenible, diversificada, competitiva i de qualitat de Mallorca. «Uns dels productes que es destacaran en aquesta fira és l’audiovisual; un sector estratègic pel seu caràcter desestacionalitzador i que es troba en expansió a la nostra illa», han remarcat.

Bones perspectives de temporada

El Consell Assessor de l’FMT ha pogut debatre també les previsions per a la temporada 2023 que, d’acord amb el nivell de reserves ja realitzades, es preveu que serà «excel·lent». Entre febrer i març està prevista l’obertura d’una part important de la planta hotelera de Mallorca i a partir del mes de maig es preveu una gran millora de la connectivitat, en especial amb mercats emergents com el nord-americà o el portuguès.

El Consell Assessor de la Fundació Mallorca Turisme està format per una nodrida representació del sector turístic de Mallorca: Agrupació de Cadenes Hoteleres, Foment del Turisme de Mallorca, Cambra de Comerç, Universitat de les Illes Balears (UIB), Agrupació Empresarial d’Agències de Viatges de les Balears (AVIVA), representants de tres municipis, CCOO i UGT (com a sindicats amb major representació a l’illa), persones de reconegut prestigi en el sector, AENA, FUNDACIÓ PALMA 365, FELIB, CAEB i PIMEM.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Funcionària, fa dervers d'un any
En sèrio? Realment és necesaria anar a una fira? Som en un context de saturació, emergència climàtica, volumetria màxima de residus i record de turistes. De veritat necessitam que les nostres institucions amb el pressupost financat amb impostes vagin 3 dies a una fira a Berlín a menjar gratis i a fer ball de bot? Hem perdut la xaveta.
Valoració:8menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente