cielo claro
  • Màx: 19.5°
  • Mín: 9.04°

Es comencen a estudiar els possibles carrils bus VAO en els accessos a Palma

El Govern, el Consell de Mallorca i l'Ajuntament de Palma han iniciat aquest dimarts les reunions del grup de treball per a analitzar possibles carrils bus VAO en els vials d'accés a la ciutat.

Segons ha informat el Consell en una nota de premsa, la proposta parteix del Departament insular de Mobilitat i Infraestructures. Els carrils bus VAO pretenen complementar la baixada de velocitat a 80 km/h en la Via de Cintura.

Els carrils bus VAO són vies d'alta ocupació pensats per a fomentar l'ús del transport públic. En aquest cas concret, es preveu que també puguin circular els vehicles particulars amb més d'un ocupant i que siguin accessibles al sector professional.

En una primera etapa, es contempla la possibilitat d'aplicar aquestes vies d'alta ocupació sobre els vials radials que donen accés a Palma, com en les autopistes de l'illa (Ma.-1, Ma.-13, Ma.-19 i Ma.-15), i en la Ma.-20, ja que són les úniques carreteres que disposen de més d'un carril de circulació per sentit.

El conseller insular de Mobilitat i Infraestructures del Consell, Iván Sevillano, ha defensat que és necessari «que l'administració afavoreixi aquestes polítiques perquè es produeixi un canvi social», per a reduir el nombre de cotxes en circulació «promovent l'ús del vehicle compartit i del transport públic». Al mateix temps, busquen «dotar a les vies de més fluïdesa sense necessitat de consumir més territori».

En aquesta primera sessió, les administracions implicades han acordat elaborar una sèrie d'estudis tècnics per a recollir dades, analitzar-los i fer una proposta dels àmbits en els quals és més adequat disposar d'aquest tipus de vies.

Aquests informes han de determinar també quins han de ser les ubicacions concretes (punts on han de començar i acabar els carrils) i en quines fases s'aniran implementant, ja que està previst començar amb una prova pilot.

En la reunió també han participat el director insular de Mobilitat, Gonzalo Llamas; el director general de Mobilitat i Transport Terrestre del Govern, Jaume Mateu; el tinent d'alcalde de Mobilitat Sostenible de l'Ajuntament de Palma, Francesc Dalmau; així com altres representants del Consorci de Transports, l'EMT i part dels equips tècnics.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Guillem, fa mes de 3 anys

Molt bé la reducció de velocitat i la implantació de Vies d'alta Ocupació. Però el problema principal de la saturació diaria amb més de 100 mil cotxes diaris que cada dia arriben a Palma saturat totes les carreteres no l'afronten. Cal que el tren multipliqui les seves freqüències i la seva capacitat, actualment va al límit i no resulta atractiu ni suficient per atreure una part significativa dels usuaris del cotxe particular

Valoració:0menosmas
Per Nofret, fa mes de 3 anys

Considerar alta ocupació el fet que dues persones vagin en cotxe, es desvirtuar el concepte.

Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente