nubes dispersas
  • Màx: 22°
  • Mín: 18°
21°

Quina incidència té la pandèmia en els centres educatius de les Balears?

El conseller d?Educació, Universitat i Recerca, Martí March, ha presentat aquest dilluns al Consell de Govern un informe sobre l?impacte de la Covid-19 als centres educatius durant el primer trimestre del curs 2020-2021. L'estudi ha estat elaborat per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres amb dades d?EDUCOVID per tal de veure l?evolució de la pandèmia per nivells educatius i per illes.

L?estudi de les dades mostra que després de ponts i festius la incidència del virus és més alta, i coincideix amb pics de pujada de l?impacte de la pandèmia en la població general.

No obstant això, s?observa que la incidència de contagis en els centres és molt baixa, ja que només s?ha constatat el contagi de 188 alumnes dins els centres educatius des de final de setembre fins a mitjan desembre, la qual cosa suposa un 0,09% del total d?alumnes de les Balears. «La raó d?aquest impacte tan baix es deu molt probablement a una aplicació rigorosa i efectiva de les mesures de prevenció sanitària establertes als centres educatius per part dels docents i, especialment, per part dels alumnes, que han assumit la nova situació amb naturalitat i, en general, amb molta consciència de la gravetat de la situació de pandèmia», ha explicat March.

La baixa transmissió dins els centres es confirma amb la dada del total d?11.554 alumnes en quarantena durant el primer trimestre de curs, xifra que representa el 6,04 % del total d?alumnes de les Balears.

Els nivells amb pics més alts de contagi al centre són educació infantil i batxillerat. Cal tenir en compte que els alumnes d?educació infantil són els únics que no duen màscara i, en el cas de batxillerat es tracta d?alumnes amb un nivell d?autonomia molt elevat, ja que s?apropen a la majoria d?edat i, per tant, tenen una vida extraescolar molt més activa.

Quant als professors, la incidència de contagis en els centres és molt baixa ja que suposa l?1 % del total de docents de les Illes.

Incidència Covid-19 centres educatius de les Illes Balears by Redacció Ona on Scribd

Educació fa arribar als centres educatius orientacions sobre ventilació a les aules amb baixes temperatures

Els protocols vigents per a la prevenció de la Covid-19 als centres educatius estableixen que s?ha de garantir una adequada ventilació natural de les aules i altres espais d?ús comú, i que s?ha de monitoritzar la qualitat de l?aire interior mitjançant l?ús de mesuradors de CO2, de forma que la concentració no superi les 800 ppm. La necessitat d?incrementar la ventilació natural afecta les condicions de temperatura dins dels centres educatius durant l?hivern, especialment els mesos de gener i febrer a les Balears.

Des de la Conselleria s?ha recordat que tot i les baixes temperatures, en cap cas es pot renunciar a la ventilació natural de les aules. Això no és incompatible amb l?ús de la calefacció, ans al contrari, s?ha de mantenir i, si és necessari, incrementar, ja que contribuirà a tenir temperatures més elevades dins les aules.

Pel que fa a l?obertura de les portes i finestres:

a) No s?ha de pretendre obtenir una concentració de CO2 semblant a la de l?exterior (400-420 ppm), perquè això obliga a tenir portes i finestres obertes tot el temps. L?objectiu ha de ser tenir unes concentracions al voltant de 800 ppm, el que sovint es pot aconseguir amb obertures parcials i no totals.

b) Per a saber quan s?ha d?obrir, s?han de provar distintes configuracions de ventilació, com per exemple tenir algunes finestres parcialment obertes (10, 15, 25 cm) tot el temps i obrir totalment durant 10 o 15 minuts al final de la classe, ventilar totalment durant tota la classe només amb algunes finestres, ventilar totalment durant 5 minuts cada 15 minuts de classe, etc.; a més de monitoritzar com varia la concentració de CO2, ja que aquesta circumstància dependrà en cada cas de les característiques de l?aula, de la seva situació, del grau d?ocupació i de l?activitat de les persones, de la força i direcció del vent, etc.

c) Si no hi ha ocupació de l?aula o espai no s?ha de ventilar. En acabar les classes a una aula determinada s?han de tancar les finestres de manera que el sistema de calefacció pugui encalentir de manera més eficaç l?espai.

d) Per a afavorir la renovació de l?aire de l?aula en menys temps es pot forçar la sortida de l?aire mitjançant la utilització d'un ventilador davant d'una finestra col·locat amb el flux cap a l'exterior, de manera que afavoreixi l'extracció de l'aire interior.

Queixes dels docents a les xarxes

Amb la tornada a les aules, hem pogut llegir les queixes de diferents docents de les Balears respecte a la dificultat de mantenir les mesures i compaginar-les amb el fred que estam patint aquests dies.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris