Bunyola tapa la creu franquista amb «el color de la democràcia i la llibertat»
Bunyola ha tapat aquest passat dimecres la creu que ret homenatge als caiguts del franquisme. Ho ha fet amb una gran tela de color groc perquè, segons han apuntat, «representa el color de la democràcia i la llibertat». Desenes de persones han acudit en aquesta acció que ha consistit en mostrar el seu rebuig a la simbologia franquista.
En aquest sentit, també han volgut denunciar la «hipocresia de l'Estat espanyol per la seva impunitat amb el feixisme». «Amb el color de la claror farem desaparèixer la foscor del feixisme», han apuntat. La creu de simbologia franquista està situada a l'escalinata del carrer del Pare Cerdà.
També a Illes Balears
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Vox ara s’indigna per un cartell que combat simbòlicament el feixisme
- L’STEI denuncia que la manca d’aspirants a oposicions és una mostra de «la crisi de la docència»
- Reclamen al Consell que activi amb urgència les ajudes a les colles de gegants: «Ja n’hi ha prou de folkloritzar la cultura»
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Que passa, que a Bunyola, com a Palma, no s'atreveixen a llevar els símbols franquistes? Amb aixó si que "Spain is different". A tots o a la majoria de països on han tingut dictadors sanguinaris, als quaranta anys de morts no els conserven encara els monuments i símbols que manaren construir a favor dels seus règims il·legals. Fins quan hem de tenir por? Fins passats cent anys, potser?
@ escardaesperdenyes, alias balearium. Informa't be, abans d'escriure bestieses. Bunyola,té 6.172 habitants. No crec pas que els 18 que tú dius es puguin imposar als altres sis mil i pico. M'has entés, Emigrante? Em quedo amb el dubte de si ets un hipòcrita incult, o un poca cosa sense seny i et dic per què : Denuncies que aquesta vegada la noticia porta signatura A.V. Què fas doncs tú, amagant-te i pitjor encara usurpant o copiant identitats falses i variades??? El meu nom el vas fer servir una vegada però no comptes que la diferencia et fa quedar en evidència.
¿Bunyola?. Diguem 18, mes o manco.
Bunyola ha tapat ? No creo que haya sido el pueblo. Habrán sido esas decenas de personas las que lo han hecho? " ...segons han apuntat" ¿quienes apuntaron? Bunyola? Por lo menos la noticia esta vez lleva firma: A.V.