Finalitza un projecte de recopilació i anàlisi de dades sobre la pesca artesanal a Cabrera
Un projecte de recopilació i anàlisi de dades sobre la pesca artesanal en l'arxipèlag de Cabrera ha finalitzat després de cinc mesos, en els quals s'ha recollit i avaluat tota la informació disponible per millorar la gestió pesquera en aquest entorn protegit.
Així ho ha anunciat l'Associació Tursiops qui ha explicat que el repte principal ha estat l'anàlisi de sostenibilitat per a millora de la gestió de la pesca artesanal. El projecte consistia en la recopilació i anàlisi de dades pesqueres per a la millora de la gestió de la pesca artesanal entorn de l'àrea, Lloc d'Importància Comunitària (LIC) i Zona d'especial protecció per a les aus (ZEPA).
L'estudi s'ha enfocat a avaluar l'efectivitat del seguiment pesquer sobre la base de dues fonts principals d'informació, les comunicacions de captures fetes directament per part dels pescadors a l'administració del Parc Nacional de l'Arxipèlag de Cabrera i els registres de primera venda de la flota d'arts menors de les embarcacions adscrites a la Confraria de pescadors de la Colònia de Sant Jordi.
Durant el seu desenvolupament s'han detectat manques i dificultats en el flux d'informació entre pescadors i administració, per la qual cosa s'han proposat noves formes de comunicació amb les noves tecnologies. Alhora, s'han creat acords entre les diferents administracions responsables de la gestió pesquera per compartir la informació generada en pro de revertir en una millora substancial del seguiment pesquer a l'àrea en un futur pròxim.
Aquest projecte compta amb la participació de la Federació Balear de Confraries de Pescadors així com amb el suport de la Fundació Biodiversitat, del Ministeri espanyol d'Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi ambient, a través del Programa pleamar del Fons Europeu Marítim i de Pesca.
A més s'emmarca en el projecte Life IP Intemares 'Gestió integrada, innovadora i participativa de la Xarxa Natura 2000 en el medi marí espanyol', que coordina el Ministeri, a través de la Fundació Biodiversitat.
També a Illes Balears
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- «Són vostès les del català? Doncs ara mateix les trec de la meva agenda», un metge nega l’atenció a una pacient
- Aquests són els municipis de les Balears al top 100 de demanda de lloguer
- [VÍDEO] Representen una obra catalanòfoba en un acte sobre discriminacions
- La universitat ultracatòlica CEU desembarca a Mallorca
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.