Comença la temporada d'alt risc d'incendi forestal a les Balears
La temporada d'alt risc d'incendi forestal comença aquest dimarts, 1 de maig, a les Balears, per la qual cosa no es pot fer foc fins al 15 d'octubre en cap terreny forestal ni a menys de 500 metres d'aquests, a excepció de qui disposi d'una autorització administrativa especial per a cada activitat que pugui generar perill d'incendis.
Segons han recordat des del Govern, la conscienciació i responsabilitat ciutadana és vital, ja que «al voltant del 90 per cent dels incendis s'originen per causes antròpiques, sigui tant per negligències o accidents com per causes intencionades». Per això, insisteixen que s'ha de tenir una especial cura durant aquests mesos amb les burilles de cigarrets, l'ús de maquinària, les cremes de restes vegetals i l'ús de material pirotècnic.
El 2018 a les Balears hi ha hagut un total de 18 sinistres que han cremat 2,3 hectàrees. L'any 2017 foren un total de 93, amb 167 hectàrees afectades. El més important d'aquests va ser el de Sílles (Pollença), en el qual l'autoprotecció va ser vital per salvaguardar els habitatges.
El conseller de Medi ambient, Agricultura i Pesca, Vicenç Vidal, ha recordat la importància que té la prevenció perquè, a més del dispositiu que engega la Conselleria, «la seguretat comença per un mateix, amb la creació d'àrees amb càrrega baixa de combustible, al voltant dels habitatges i urbanitzacions que estiguin en zona forestal».
Quant al dispositiu de la Conselleria per a les tasques d'extinció, està format per 350 persones, entre enginyers i enginyers tècnics forestals, agents de medi ambient, capatassos i components de brigada, personal d'autobomba, vigilants, entre altres.
També a Illes Balears
- «Són vostès les del català? Doncs ara mateix les trec de la meva agenda», un metge nega l’atenció a una pacient
- Ha mort Francesc Moll i Marquès, fundador del GOB, hereu de Can Moll i editor compromès amb la llengua catalana
- Aquests són els municipis de les Balears al top 100 de demanda de lloguer
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- La universitat ultracatòlica CEU desembarca a Mallorca
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.