nubes dispersas
  • Màx: 10°
  • Mín:

L'Arxiu General Digital del Govern estarà operatiu a partir del 2017

La portaveu del Govern, Pilar Costa.

El Consell de Govern ha aprovat la Política de Gestió Documental (PGD) que preveu la creació de l'Arxiu General Digital del Govern per avançar cap a l'eliminació del paper en l'administració pública, mitjançant la digitalització dels documents.

L'arxiu consistirà en un conjunt de programes informàtics «essencials per a la immersió digital del Govern», segons ha explicat la portaveu del Govern, Pilar Costa.

En aquest sentit, a partir del 2017 totes les conselleries modificaran les seves aplicacions per generar documents digitals i aconseguir, així, «una administració amb zero papers, totalment electrònica i transparent», ha afirmat Costa.

La portaveu ha assegurat que la digitalització «assegura la seva autenticitat, integritat, confidencialitat, interoperabilitat i disponibilitat, així com l'eficàcia i l'eficiència en el tractament, el control, la recuperació i la conservació».

Els mecanismes d'autenticitat permeten, segons ha explicat Costa, «que es pugui provar que el document és el que afirma ser, que ha estat creat o enviat per la persona que s'afirma que ho ha creat o enviat, i que ha estat enviat al moment que s'afirma».

A més, les eines d'integritat documental «garanteixen que el document està complet, inalterada i protegit contra modificacions no autoritzades», ha indicat la portaveu.

La interoperabilitat de l'Arxiu General compleix la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.