La inscripció per als cursos de llengua catalana que oferta l’Institut d'Estudis baleàrics (IEB), a través de la Direcció General de Política Lingüística, ha augmentat significativament respecte de l’any passat. El nombre total de persones inscrites per a la convocatòria d’octubre de 2015 és de 977.
A la mateixa convocatòria de l'any passat hi va haver un total de 740 persones inscrites als cursos presencials i semipresencials. Per tant, la demanda de cursos ha augmentat un 23 per cent en aquest curs escolar i, especialment, en els nivells A1 i C1.
En el cas del municipi de Palma, s’han hagut de crear vuit cursos nous per donar cobertura a la demanda. A més, s'impartiran cursos a Inca, Llucmajor i Eivissa. Les persones interessades a inscriure's a un curs de català poden posar-se en contacte amb l'Institut d'Estudis Baleàrics o amb l'ajuntament del seu municipi perquè, si hi ha places disponibles, encara podran formalitzar la inscripció.
Els cursos comencen dijous 5 d'octubre i acaben a finals de gener coincidint amb la convocatòria de proves de la Direcció General de Política Lingüística.
Augmenta un 23% la inscripció als cursos de català de l’IEB
Imatge d'uns dels cartells de l'IEB sobre els cursos de català.
CAIB
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).
COMENTARIS
Jimmy, m'han dit que a l'EBAP és pitjor, almanco al IEB hi ha una llista de professors per currículum i experiència i els criden per ordre, mentre que l'EBAP és una autèntica "capelleta" d'amics d'amics i coneguts i tu em caus bé i tu no i s'ho reparteixein entre ells... És una pena, però no tot és amor al català... també hi ha negoci!
També és una pena que la gent reaccioni a fer català quan ho tornen a posar de requisit a l'administració....
A la Escola Oficial d´Idiomes també hi ha moltíssima demanda.
La gran revolució nacional catalanista arriba a les Balears, a la Franja, al País Valencià i a la Catalunya Nord.
Estam d'enhorabona.
Visca Mallorca lliure!
Visca Catalunya lliure!
A la Escola d´Idiomes tampoc hi ha vacants a gairebé cap curs de Català.
jajajaja y ja, no será un 0,3%, lo que hay que decir para que se derroche el presupuesto.
L'IEb hauria de deixar de contractar funcionaris i contractar professors en atur. El nombre de professors funcionaris és escandalós i ningú no posa remei a aquest corporativisme progre.
Amb el Cofuc en vàrem arribar a tenir més de dos mil.
En arribar el PP tancaren centres d'autoaprenentatge i se suprimiren els tallers d'acollida lingüística que s'hi feien.
El número de pobles on es fan cursos ha disminuït dramàticament.
En fi, queda molt per fer. Ningú fa campanyes de promoció de la llengua.
Si no hi ha un canvi significatiu per part d'aquest Govern, estam arreglats.