Els treballadors d'informatius d'IB3 exigeixen un servei lingüístic

Protesta a Eivissa en contra de les retallades. | Foto: R.L.

TW
21

Els treballadors dels informatius d'IB3 reclamen que es torni a posar en marxa el servei lingüístic que a la televisió va deixar de funcionar el 31 de novembre de 2013. Anteriorment ja havia deixat de funcionar i a l'1 de novembre de 2012 alguns dels lingüistes foren recontractats com a becaris.

A la ràdio la figura dels lingüistes va desaparèixer l'1 de juliol de 2011 i no s'ha tornat a fer cap esforç per a contractar-ne cap. En el cas de la ràdio, "entenem que aquest servei és també molt necessari, ja que hi ha més hores d'emissió que a la televisió. A més, dels informatius matinal, migdia i vespre hi ha butlletins horaris i programes esportius. Per tot això, exigim la reincorporació d'aquest servei també a la ràdio", reclamen els empleats.

El Comitè d'Empresa d'IB3 reclama que aquestes contractacions es facin de forma transparent, legal i objectiva, i que es convoquin les places públicament.

Els treballadors "consideram que els lingüistes són una eina important per la nostra feina perquè corregeixen els textos que, sovint, ens veim obligats a escriure massa ràpid a causa de la immediatesa inherent als informatius audiovisuals". A més, els lingüistes són els responsables d'establir un model lingüístic que sigui un referent a IB3. És per tot això que "consideram que els ciutadans de les Illes tenen dret a una televisió i una ràdio que siguin un model lingüístic, on es difongui, preservi i es defensi l'ús correcte del català".

Els treballadors reclamen una resposta ràpida a IB3 sobre el servei lingüístic. El passat mes de desembre el Comitè es va reunir amb el director general, José Manuel Ruiz i va explicar que el servei de lingüistes tornaria aviat a la tele. Avui en dia encara no se sap res d'aquestes contractacions de les quals Ruiz parlava i per això els treballadors demanen "concreció".