algo de nubes
  • Màx: 25°
  • Mín: 17°
24°

«Consciència d'identitat pròpia i respecte per les diferències, per bastir l'Europa de futur»

20006
Instantània de la visita al museu d'energia elèctrica danès.

La professora Mavi Figuerola Mulet, de l'institut inquer Berenguer d'Anoia remet el següent escrit explicant punt per punt la interessant i estimulant experiència educativa que s'ha dut a terme al seu centre en el curs 2012-2013, amb els alumnes de tercer de la ESO com a protagonistes.

«El passat dimecres 18 de juny va tenir lloc la cloenda del Curs 2012-2013 pels alumnes de 3r d'ESO de Seccions Europees de l'institut Berenguer d'Anoia d'Inca. Per tal de poder mostrar als pares i mares totes les tasques realitzades al llarg de l'any, els alumnes varen muntar una exposició i varen dur a terme un acte de presentació del projecte en anglès i català on pogueren reviure l'aventura empresa el passat mes de juliol quan la OAPEE (Organisme Autònom de Programes Educatius Europeus) va aprovar el projecte Comenius bilateral "Weather, Climate and Renewable Energies" sol·licitat conjuntament amb la Hurup Skole de Dinamarca.

El projecte bilateral, del qual el centre inquer ha estat el coordinador, s'extén al llarg de dos cursos acadèmics i té entre els seus objectius: conèixer la pluralitat cultural, lingüística i educativa d'ambdós països; la immersió lingüística i cultural; fomentar la idea d'Europa; fomentar el coneixement d'Espanya i de Mallorca entre els alumnes del centre danès; participar activament en la realització del projecte d'intercanvi i afavorir la relació i associació entre els dos centres. Es treballa amb una llengua comuna, l'anglès, però s'emfatitza el fet de donar a conèixer les llengües que es parlen a tots dos països.

Els departaments de Tecnologia, Anglès i Física i Química són els promotors del projecte i, per tant, hi han estat directament implicats els professors Maria Antònia Caimari, Mavi Figuerola, Catalina Mestre i Tomeu Bonet.

També cal esmentar l'àmplia col·laboració de la resta de departaments de l'institut en les activitats programades a la primera fase del projecte El projecte va començar amb la presentació dels alumnes, les escoles i els pobles mitjançant l'elaboració de videos, enviats posteriorment via e-mail. A partir d'aquí, tant els alumnes com les famílies varen establir comunicació a través de les xarxes socials que ells normalment fan servir.

El mes d'octubre s'esdevingué la visita dels alumnes danesos a Mallorca. L'estada, amb famílies, es va perllongar 10 dies, durant els quals els alumnes realitzaren activitats acadèmiques, culturals i d'esbarjo. Entre algunes de les activitats realitzades podem destacar que els alumnes assistiren a classes de català i castellà i tallers culturals. Es va treballar conjuntament la creació del logo del projecte. Varen elaborar un forn solar. Es va visitar la Central Tèrmica de Son Reus, el Parc Natural de l'Albufera, La Granja d'Esporles, Palma Medieval i la Serra de Tramuntana amb concert de Chopin inclòs a la visita de La Cartoixa.

Varen fer una visita guiada per Inca que va finalitzar amb la recepció de tot el grup per part del batle i la regidora de cultura a l'Ajuntament d'aquesta localitat. Vàrem acabar la visita amb la confecció de rosaris i una festa de desfresses de Halloween, aprofitant la festivitat de Tots Sants.

La visita dels mallorquins a Dinamarca va tenir lloc entre el 24 d'abril i el 4 de maig. El calendari d'activitats va ser similar, repartint les activitats entre l'estudi, la cultura i l'esbarjo. Quant a l'escola, assistiren a algunes classes amb els danesos, varen fer un llibret de cuina amb receptes de plats danesos (anglès-danès-espanyol), que, posteriorment, els alumnes elaboraren a la cuina de l'escola per servir al menjador. La professora de tecnologia i coordinadora del projecte, Maria Antònia Caimari, va conduir un taller on es va muntar una maqueta d'un concentrador solar. Així mateix, es feren visites a l'Ydby Centre (centre de recerca d'energies renovables), a la central geotèrmica Varme Station de Thisted i al museu d'energia elèctrica Tange El Museum.

Els alumnes han recollit les seves impressions de l'experiencia en dos diaris personals escrits en anglès. També han produit vídeos i power points per fer la presentació als pares i mares. Finalment, el mes passat varen donar a conéixer el projecte als alumnes de 2n d'ESO mitjançant una exposició en anglès a la seva aula de l'institut.

Per als alumnes, aquests tipus de projectes esdevenen experiències molt profitoses que recordaran sempre. No només serveixen per a donar una dimensió pràctica als coneixements que aprenen a l'aula, sinó que també els fa créixer i madurar com a persones. Per la majoria d'ells és la primera experiència lluny de casa i, per tant, relacionar-se amb gent d'altres països els estimula l'interès per conèixer altres realitats i, al mateix temps, els fa reflexionar sobre la seva pròpia.

Després de passar un curs intens d'estudi i d'haver organitzat moltes activitats diverses i enginyoses per tal de recaptar diners per alleugerir les despeses del projecte, desitjem que els alumnes que l'any que ve cursaran el 3r curs de Seccions Europees finalitzin el projecte d'una manera igual d'exitosa que enguany.

Estam convençuts que aquest projecte influirà positivament en la formació del nostre alumnat i esperam que ells, des de la consciència d'una identitat pròpia i el respecte per les diferències, contribueixin a fer una Europa de futur».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.