Triïn vostès
Cort obre un procés perquè els ciutadans votin fins al 30 de setembre el nom que tindrà la bicicleta pública a Palma entre quatre opcions: Bicipalma, Rodapalma, Bicity i Palmabike
El projecte de bicicleta pública respon al model de ciutat que el Consistori actual vol impulsar per fomentar el transport públic | Foto: ALEJANDRO SEPULVEDA - MALLORCA
L'Ajuntament de Palma sotmetrà a la participació ciutadana la tria del nom que tindrà la bicicleta pública a Ciutat, la qual entrarà en funcionament a final d'enguany. La batlessa, Aina Calvo, i el regidor de Mobilitat, José Hila, varen anunciar ahir aquesta iniciativa perquè els ciutadans que vulguin participar en l'elecció del nom ho puguin fer des d'ahir i fins al 30 de setembre mitjançant la pàgina web del Consistori, www.palma.es. En total hi ha quatre opcions: Bicipalma, Bicity, Rodapalma i Palmabike.
El projecte disposarà de 336 bicicletes, 470 ancoratges i 28 estacions. La batlessa va recordar que es finança mitjançant el nou pla E i té un pressupost de 800.000 euros adjudicats a l'empresa Indra. Per part seva, el regidor de Mobilitat va remarcar que a Palma el sistema de bicicleta pública es vincularà a la targeta ciutadana. Així, la persona que vulgui utilitzar aquest nou transport públic haurà d'anar a una estació, passar-hi la targeta i agafar la bicicleta. Quan acabi el recorregut, deixarà la bicicleta o a la mateixa estació o en una altra, i haurà de tornar a passar la targeta ciutadana. Els passatgers que facin transbordament de l'EMT a la bicicleta pública disposaran de mitja hora gratuïta. La batlessa va subratllar que el projecte s'engloba dins el model de ciutat que pretén promoure el transport públic en tots els vessants i afavorir la intermodalitat.
Aquesta primera fase de 336 bicicletes, segons Hila, es veurà reforçada amb futures ampliacions, que es determinaran a mesura que es coneguin les necessitats i les possibilitats de millora del sistema i depenent de la demanda que generi. En total, hi haurà 28 estacions, tres més de les sol·licitades en el plec de condicions del concurs públic. Les estacions són els llocs on els usuaris podran agafar i retornar la bicicleta. En aquest sentit, Hila va explicar que es cobriran 15 barris de Palma: Foners, Pere Garau, Marquès de Fontsanta, Arxiduc, Bons Aires, el Fortí, Camp d'en Serralta, Santa Catalina, Jaume III, Born, plaça dels Patins, Cort, Sant Nicolau, Sindicat i Mercat.
També a Illes Balears
- La defensa de la llengua de Toni Nadal: «A Mallorca xerram català, no mallorquí»
- PP i Vox voten en contra d’invertir tres milions d’euros en ajudes a petites explotacions agràries
- Una vintena de pobles de Mallorca preparen marxes nocturnes simultànies pel proper 31 de juliol
- El primer tinent de batle de Petra va construir una bodega il·legal
- Els feixistes reaccionen histèrics contra Toni Nadal: «A Mallorca no parlam català, parlam mallorquí i espanyol»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
S'an munyit el cervell (un pic més). Apost per biCIUTAT
Volem vies verdes a llevant!!! nosaltrs també volem anar en bici!!! NO al tren de la vergonya!
Com quan jo era nin: Publimàquina.
Coses de na Calvo i els psociates.
A Barcelona aquest sistema ha fracassat. No comprenc com és que ara l'ajuntament de Palma vol implantar-lo aquí.
Mayurqa tampoc, que fa moro i nosaltres venim dels cristians catalans. Amb tots els respectes.
Biciutat, idò.
i... aixó... Que deis que ens costarà aquesta favada de elegir el nom democràticament?. Realment hem tornat ben betzols!
Jo en proposo uns altres, no tan corporatius i més d'aquí: Bitxicletes Llonguet, Ca'n pedal, Mayurqa voladora, Rodes netes. Esper que no surti Bicity, perquè és un paraula híbrida entre dues llengües i és bastant ambigua: Els anglesos es creuran que hi ha dues ciutats: Bi-city i els d'aquí es creuran que és bicis "ty"... Perquè cony li han de fotre el nom en anglès?,,,