Triïn vostès

Cort obre un procés perquè els ciutadans votin fins al 30 de setembre el nom que tindrà la bicicleta pública a Palma entre quatre opcions: Bicipalma, Rodapalma, Bicity i Palmabike

El projecte de bicicleta pública respon al model de ciutat que el Consistori actual vol impulsar per fomentar el transport públic | Foto: ALEJANDRO SEPULVEDA - MALLORCA

TW
0

L'Ajuntament de Palma sotmetrà a la participació ciutadana la tria del nom que tindrà la bicicleta pública a Ciutat, la qual entrarà en funcionament a final d'enguany. La batlessa, Aina Calvo, i el regidor de Mobilitat, José Hila, varen anunciar ahir aquesta iniciativa perquè els ciutadans que vulguin participar en l'elecció del nom ho puguin fer des d'ahir i fins al 30 de setembre mitjançant la pàgina web del Consistori, www.palma.es. En total hi ha quatre opcions: Bicipalma, Bicity, Rodapalma i Palmabike.

El projecte disposarà de 336 bicicletes, 470 ancoratges i 28 estacions. La batlessa va recordar que es finança mitjançant el nou pla E i té un pressupost de 800.000 euros adjudicats a l'empresa Indra. Per part seva, el regidor de Mobilitat va remarcar que a Palma el sistema de bicicleta pública es vincularà a la targeta ciutadana. Així, la persona que vulgui utilitzar aquest nou transport públic haurà d'anar a una estació, passar-hi la targeta i agafar la bicicleta. Quan acabi el recorregut, deixarà la bicicleta o a la mateixa estació o en una altra, i haurà de tornar a passar la targeta ciutadana. Els passatgers que facin transbordament de l'EMT a la bicicleta pública disposaran de mitja hora gratuïta. La batlessa va subratllar que el projecte s'engloba dins el model de ciutat que pretén promoure el transport públic en tots els vessants i afavorir la intermodalitat.

Aquesta primera fase de 336 bicicletes, segons Hila, es veurà reforçada amb futures ampliacions, que es determinaran a mesura que es coneguin les necessitats i les possibilitats de millora del sistema i depenent de la demanda que generi. En total, hi haurà 28 estacions, tres més de les sol·licitades en el plec de condicions del concurs públic. Les estacions són els llocs on els usuaris podran agafar i retornar la bicicleta. En aquest sentit, Hila va explicar que es cobriran 15 barris de Palma: Foners, Pere Garau, Marquès de Fontsanta, Arxiduc, Bons Aires, el Fortí, Camp d'en Serralta, Santa Catalina, Jaume III, Born, plaça dels Patins, Cort, Sant Nicolau, Sindicat i Mercat.

Uns 43 quilòmetres de carril bici a Palma

Palma disposa ara mateix de 43 quilòmetres de carril bici que connecten els punts més estratègics de la ciutat. Entre altres, hi ha el del polígon de Can Valero amb el de Son Valentí, que es perllonga amb el del camí dels Reis fins a la rotonda del camí de la Vileta. També hi ha el de l'avinguda de Picasso, que enllaça l'eix situat a Son Moix amb el passeig per a vianants a la zona de Gènova. Un altre trajecte és el de les Avingudes que, amb una llargada de 2.485 metres, uneix el carril del passeig de Mallorca amb el del Marítim. Així es permet la connexió de tots els carrils i eixos cívics radials situats al límit del centre històric. Una altra via és la de la carretera de Valldemossa, que uneix el traçat de la UIB fins al carril de l'eix cívic de Blanquerna i Avingudes.