Modèlica i exemplar. La sentència rubricada per Sonsoles Lloria Gómez, jutgessa del Contenciós Administratiu número 2 de Palma, declara nul·la una llicència atorgada per l'Ajuntament d'Andratx a l'empresa Marmacén Sol SL perquè pogués construir 24 cases en quatre blocs de tres plantes a Cala Llamp.
Ahir, el president del GOB, Macià Blàzquez, i l'exportaveu del grup ecologista Miquel Àngel March es mostraren molt satisfets per la resolució judicial que estima la seva demanda.
La sentència declara nul·la la llicència d'obres atorgada el 2005 per l'Ajuntament d'Andratx, presidit aleshores per Eugenio Hidalgo. Els terrenys de Cala Llamp on es donà el permís eren els únics no edificats i es troben en una àrea catalogada com a sòl rústic.
L'esmentada llicència, curiosament, va ser concedida per la junta de govern de l'Ajuntament d'Andratx en un temps rècord de 15 dies.
El Tribunal ha considerat ara que els terrenys no són urbans, ja que no hi estan classificats i, a més a més, no tenen els serveis bàsics. En aquest sentit, Miquel Àngel March recordà que els terrenys on ara s'ubiquen els 24 apartaments són rústics, segons el Pla Territorial, i àrea de prevenció de risc, en aquest cas d'esllavissament, pel fort pendent.
La resolució no es limita a declarar nul·la la llicència, sinó que també ordena l'Ajuntament que faci les passes necessàries per procedir-ne a la demolició. "L'Ajuntament serà obligat a dictar tots els actes que siguin necessaris per a la restauració de l'ordre infringit, fins i tot la demolició de les obres realitzades amb motiu de la concessió d'aquell permís". En aquest sentit, Macià Blàzquez recordà que en massa oportunitats no s'arriben a complir les sentències que obliguen la demolició. Recordà el cas de les cases de Lluc Alcari, en el qual els tribunals han multat el batle de Deià per no complir la sentència que exigeix l'esbucament de les edificacions.
El cas dels 24 apartaments de Cala Llamp és una de les causes penals instruïdes pels jutjats de Palma, a instància de la Fiscalia Anti corrupció. Blàzquez i March es mostraren esperançats que es pugui evitar que l'Ajuntament d'Andratx hagi de pagar cap tipus d'indemnització. Consideren que l'haurien d'afrontar, si fos pertinent, els responsables d'haver donat la llicència de manera irregular. I és que Eugenio Hidalgo disposà d'informes tècnics favorables per atorgar la llicència ara anul·lada.
Contra aquesta sentència es pot interposar un recurs d'apel·lació davant la Sala Contenciosa Administrativa del TSJIB en el termini de 15 dies, per part de l'Ajuntament d'Andratx i per part de la promotora Marmacén Sol SL.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Francament, aquestes traduccionetes automàtiques que ens ofereixen són, simplement, vomitives. No tant les subvencions que rep el Sr.Serra.
us hauria de fer vergonya, això és la serietat que voleu oferir "fallo per - error". Au va que cada vegada es fa més difícil llegir aquest diari, quina llàstima i quina manca de professionalitat.
A les 10,10 segueixen sense fer la correcció. És a dir ni tan sols ells mateixos són capaços de llegir el que fan. Haurem de donar les gràcies més bé a la maquineta traductora que al Sr. Serra per tenir un diari en Català.
Ja que utilitzau el traductor automàtic per fer els articles, almanco repassau la traducció abans de penjar-la a la web, o al diari en paper. Fa una bona estona que estic cercant quin és l'error de la jutgessa, i ara veig que l'error no és tal sinò que parlam dun "fallo" en castellà.