muy nuboso
  • Màx: 19°
  • Mín: 11°
13°

«Turísticament, Alcúdia ha sabut evolucionar conservant les arrels»

María José Aguiló és la gerent del Consorci de Promoció Exterior

María José Aguiló (Alcúdia, 1973) és tècnic en Relacions Públiques i gerent de l'Associació hotelera d'Alcúdia. Des del 2004 exerceix també la gerència del Consorci de Promoció Exterior d'Alcúdia, una entitat mixta Ajuntament-Associació, que treballa per potenciar el nom d'Alcúdia com a destinacio turística a nivell estatal i internacional.

-Quins objectius concrets té el Consorci?

-Alcudia és, des de fa anys, un referent turístic de la zona nord de Mallorca, a més d'una destinació que ofereix múltiples varietats d'oferta, des de l'esportiva fins a la de sol i platja, la cultural, la gastronòmica.... També és un destí per a un turisme familiar, de qualitat, i de diverses procedències. Per tot això entenem que és convenient seguir promocionant Alcúdia com a destinació turística i, al mateix temps, obrir noves vies de producte i nous mercats. Aquí és on el Consorci adquireix una gran importància, perquè ens permet mantenir una presència diversificada a molts de fòrums d'interès per al nostre sector.

-Per què conserva Alcúdia el seu interès turístic?

-Per als operadors turístics és important comprovar com Alcúdia ha sabut modernitzar la seva oferta turística i, al mateix temps, conservar les seves senyes d'identitat i evolucionar per oferir al client allò que aquest demana i necessita. En aquest sentit, convé destacar la importància d'haver apostat per la preservació del medi ambient, com un element diferenciador de l'ofera turística, com ho demostra que Alcúdia tengui el distintiu de municipi ecoturístic. En general, el turista exigeix molt més cada vegada: més qualitat, millor atenció al client, uns serveis públics que funcionin... i tot això s'ha de saber potenciar, sense deixar de costat les arrels i les tradicions pròpies, perquè als visitants no els interessen les destinacions turístiques despersonalitzades.

-El distintiu de municipi ecoturístic és un reclam?

-Al principi possiblement ho era, però actualment darrera aquest concepte hi ha actuacions importants per part dels dos membres del Consorci. Per una part, l'Ajuntament ha posat en marxa mesures de caire mediambiental, gestió de residus, sostenibilitat... i, per la part seva, des de fa anys els hotelers d'Alcúdia treballen amb sistemes de qualitat ambiental -lògicament amb un distint grau de compromís- en un procés que entenem que és irreversible, si bé l'Administració municipal sempre va un poc endarrera en relació als esforços que fan les empreses turístiques per adaptar la seva activitat al respecte al medi ambient.

-Com és la relació entre les dues parts del Consorci?

-Jo diria que és atípica, en primer lloc perquè es tracta de l'únic cas a les Illes que s'ha format un consorci d'aquestes característiques. De fet, la Conselleria de Turisme ha demostrat el seu interès per estendre l'exemple del Consorci a altres indrets. Fins i tot Turespaña ha creat una línia d'ajudes per estimular a ajuntaments i associacions a seguir aquest camí. I pel que fa a la col·laboració entre ambdues parts, només podem afirmar que per ara és molt positiva i, a més, sense que hi hagi cap tipus d'intervencionisme per part del consistori en la tasca tècnica que duim a terme.

-Finalment, quines previsions feis per a la temporada que acaba de començar a Alcúdia?

-De cada pic hi ha més destinacions turístiques competidores, i això s'ha de tenir en compte a l'hora de fer previsions, si bé és evident que la climatologia a l'Illa fa que hi hagi una sèrie de mesos amb una ocupació gairebé garantida. De totes maneres, la planta hotelera d'Alcúdia és molt heterogènia, i cada any és mes difícil parlar de nivells d'ocupació segurs, tot i que -tal vegada- el que hauríem d'analitzar, realment, no és tant l'ocupació com la rendibilitat.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.