algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 13°
13°

Prop del 10 per cent dels joves de l'Estat consumeix drogues cada dia

El sociòleg Javier Elzo apunta l'alcohol i cànnabis com les habituals

M.QUES./E.P. Palma.

Prop del 10 per cent dels joves espanyols consumeixen droga cada dia, a més del cap de setmana. Les substàncies més habituals són l'alcohol i el cànnabis. El perfil del consumidor respon al d'un al·lot que no està content amb si mateix, que no vol estudiar i l'únic objectiu del qual és treballar en qualsevol cosa per poder guanyar doblers. Així ho afirmà ahir el catedràtic de Sociologia de la Universitat de Deusto, Javier Elzo, en la seva intervenció en les jornades sobre drogodependència que organitza aquests dies Projecte Home.

Segons Elzo, entre els consumidors de substàncies estupefaents durant la setmana hi ha els «gallets de la classe», molts dels quals presenten conflictes familiars. Aquests joves s'inicien en les drogues molt aviat i en són amb diferència els màxims consumidors.

Elzo apuntà que «més d'un de cada dos joves espanyols, d'entre 15 i 24 anys, ha consumit alguna vegada cànnabis, substància que s'ha convertit en una banalitat», segons el sociòleg. A més d'aquest grup minoritari, l'expert exposà dos models bàsics més de joventut. Un d'aquests és el «lliure gaudidor», aquell que «simplement vol passar-ho bé el cap de setmana i just pensa en la gresca»; aquí el percentatge d'al·lots és més elevat. Generalment consumeixen alcohol i cànnabis i ho fan només durant el cap de setmana.

Els que formen part del tercer grup, en el qual predominen les dones, «pensen que no tot s'acaba en el cap de setmana i saben combinar la festa amb la feina i els estudis». «Aquestes joves es diverteixen en grup i normalment fan un ús purament experimental de les drogues», assegurà.

El catedràtic de la Universitat de Deusto assenyalà que aquestes esmentades tipologies de joves responen «a una societat que potencia com a primer valor el benestar individualista».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.