nubes dispersas
  • Màx: 18°
  • Mín: 11°
18°

La pèrdua d'hospitalitat fins a l'hostilitat és una amenaça per al turisme a Balears

El Govern així ho inclou a l'anàlisi del sector i CCOO ho atribueix a les condicions laboral

E.DOMÈNECH. Palma.

La pèrdua d'hospitalitat fins a l'hostilitat és una de les «amenaces» de l'oferta turística detectades en l'anàlisis del Govern sobre cada un dels diferents sectors econòmics de les Illes. L'Executiu ha estudiat els punts forts i dèbils, així com les amenaces i les oportunitats amb l'objectiu d'elaborar les estratègies futures amb el consens dels sindicats i les patronals en les diferents meses del Pacte per la Competitivitat.

El president de la Federació Hotelera de Mallorca (Fehm), Antoni Horrach, creu que en el cas del descens en l'hospitalitat dels treballadors cap als turistes les causes són difícils d'explicar però que és una situació real que es viu des de fa anys. «Depèn en part de la gestió de les mateixes empreses», puntualitza.

Els sindicats, però, ho tenen més clar. La responsable d'hosteleria de CCOO, Àngeles Sánchez, afirma que els treballadors no estan cansats dels turistes sinó «desenganats» dels empresaris. «El problema són les condicions laborals precàries que tenen molts dels treballadors del sector, així com l'estacionalitat», afegeix. En tot cas, el descens en la bona acollida i tracte als turistes no és exclusiva dels treballadors.

El pla de màrqueting elaborat per la Conselleria de Turisme destacava l'hospitalitat i el bon servei com els aspectes de màxima importància pels clients. En aquest sentit, preveu accions de sensibilització per a la mateixa població resident cap al turisme.

Entre les accions previstes hi ha l'obertura d'un Museu del Turisme a Palma i conferències a escoles per fer arribar als infants la importància i els beneficis del sector. Unes accions que es realitzaran amb el Foment del Turisme. No obstant això, la pèrdua d'hospitalitat no és l'única «amenaça» la degradació del paisatge o la major competència d'altres destinacions, així com la manca d'innovació en l'oferta turística són algunes més incloses en l'informe del Govern. També es fa referència al creixement de l'oferta no reglada o l'increment dels costs.

L'estacionalitat i la concentració de la demanda i l'obsolescència de l'oferta turística s'inclouen dins els punts febles. Destaca també la baixa qualificació del capital humà i l'empitjorament del ràtio servei-preu. Els punts forts es basen en la climatologia, les bones comunicacions i la seguretat. Contemplen també el fet de tenir una imatge de marca creada i les principals multinacionals d'hosteleria.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.