J.M. SASTRE. Porreres.
Els punts conflictius del nucli urbà de Porreres es controlaran amb càmeres de vigilància mòbils. La Policia Local podrà col·locar-les als indrets -generalment places o zones d'aparcament públic- on hi hagi hagut denúncies de robatoris o qualsevol classe d'actes vandàlics. Així mateix, l'Ajuntament de Porreres durà a terme una millora de la il·luminació d'aquests mateixos llocs, per tal de dissuadir els potencials actors d'atacs contra la propietat privada o la pública. Aquestes són només algunes de les mesures que ha acordat aplicar la junta de seguretat local, que dijous es reuní per primer.
La junta decidí dur a la pràctica un seguit d'iniciatives que abracen múltiples àmbits, com ara el trànsit i la seguretat vial o l'urbanisme. De fet, aquest organisme és integrat per representants de tots els grups polítics, personal de Benestar Social, d'educació o dels diferents cossos de seguretat.
El batle de Porreres, Bernat Bauçà (UM), explicà que aquestes mesures que l'organisme esmentat ha acordat materialitzar «sorgeixen de l'existència d'algunes queixes i denúncies veïnals, i ja que es formava la junta de seguretat decidírem que inclogués més camps que allò relacionat estrictament amb la seguretat». Quant a aquest darrer punt, Bauçà volgué deixar clar que «la situació no és alarmant ni caòtica però és necessari prevenir, i per això hem decidit prendre mesures».
A banda d'augmentar la vigilància d'alguns indrets, també es determinà que els residents del poble puguin cursar denúncies a la Policia Local, sempre que no siguin greus. D'aquesta manera, ja no hauran de desplaçar-se com fins ara al quarter de la Guàrdia Civil de Vilafranca, un fet que és «tercermundista», assenyalà el batle.
D'altra banda, la junta acordà impulsar un pla de prevenció de drogues entre els joves. Es tracta de desenvolupar diferents propostes formatives i informatives a les escoles i a l'institut. En relació amb els joves, també es plantejà la possibilitat d'instaurar la figura del policia tutor, però això quedà pendent de la disponibilitat d'efectius de la Policia Local.
En aquesta mateixa línia, es va acordar augmentar la coordinació entre la Policia Local i l'àrea de Benestar Social. Són dos departaments que poden compartir informació entorn d'algunes problemàtiques com ara drogues o immigració.