MARIA QUES. Palma.
Els metges interns residents (MIR), decidiren afegir-se la convocatòria de vaga organitzada pel Sindicat Mèdic de Balears a partir del 3 de març, després d'una assemblea duta a terme a Son Dureta, ja que consideren que les seves condicions laborals són les pitjors que pateixen els facultatius illencs. Segons el portaveu del Sindicat, Miguel Lázaro, «Balears és una de les úniques Comunitats que no han revisat les condicions laborals d'aquests professionals». El sou d'aquests metges en formació és dels més baixos de l'estat, de fet oscil·la entre els 1.078 euros i els 1.193 euros mensuals, mentre que a altres Comunitats, com ara Canàries, els sous varien entre els 1.914 euros i els 6.382 euros.
Lázaro assegurà que el Sindicat lliurà a l'Ib-Salut el mes d'agost, un document «de mínims» per tractar les millores d'aquests professionals i «fins dilluns no havíem rebut cap tipus de resposta, la qual cosa demostra que les reivindicacions no tenen res que veure amb les eleccions com així vol fer veure el Govern», al temps que afegí que la negociació «està manipulada per un sindicat en la sombra».
Per altre banda, representants del Sindicat Mèdic organitzaren ahir una assemblea a Son Llàtzer per explicar als metges l'oferta de l'Ib-Salut. Segons un comunicat de l'organització sindical, aquesta fou un «èxit» i la gran majoria dels facultatius es mostraren partidaris de secundar la vaga davant «la ridícula pujada de les hores extres proposada pel Govern».
Però, segons informacions obtingudes per Diari de Balears, l'oferta de l'Ib-Salut sobre el preu de l'hora extra dels metges, que arribaria als 20,77 euros, davant els 19,38 que cobren ara per hora extra, xifra que situaria la Comunitat entre les set que més cobren, a la mateixa altura que Navarra. Tot i això, s'ha de recordar que el sou base mínim dels metges és de més de 45.000 euros, només 2.000 euros menys que al País Basc, Comunitat on aquests cobren més, als quals s'hi han de sumar els complements de peonada, triennis d'antiguitat i carrera professional, cosa que pot suposar en la majoria dels casos més de 1.000 euros mensuals.