El Ferrocarril de Sóller reinicia demà el servei ordinari, després d'haver estat gairebé dos mesos aturat per obres a les vies. Des de mitjan mes de desembre, els operaris de la companyia han procedit a substituir la línia fèrria en diferents punts, i han arribat a renovar del tot cinc quilòmetres de vies, que han quedat completament reformades amb el sistema que l'empresa ha anat emprant en aquestes inversions.Segons ha comentat el president del Ferrocarril, Òscar Mayol, «des que la nova direcció es va fer càrrec de l'empresa, ja s'han substituït més de 10 quilòmetres, en el marc de les inversions compromeses amb el Govern balear».
Si bé cada any el tren atura un mes i mig per realitzar aquestes tasques, amb un ritme de devers tres quilòmetres de via renovada per actuació, enguany les brigades del ferrocarril n'han substituït més de cinc quilòmetres, als quals s'han d'afegir els dos quilòmetres del traçat del tramvia que es renovaren fa uns mesos. L'actuació a la línia del tren s'ha centrat enguany en diversos trams de Palma i de Bunyola, on s'han posat travesses i rails nous, i s'hi han fet servir sistemes d'ancoratge amb cautxú per limitar l'excés de vibracions.
D'altra banda, la companyia ha informat que en aquests moments també es realitzen ja les proves del sistema nou de frenada dels tramvies, que ha suposat una inversió d'un milió d'euros. Es tracta de la incorporació d'un mecanisme electrònic, que permet que les màquines millorin la seva efectivitat de tracció i de frenada.