nubes dispersas
  • Màx: 18°
  • Mín: 11°
17°

El tren podrà anar soterrat per l'antic traçat encara que hi hagi dos torrents

Cinc empreses s'han presentat per a l'assistència tècnica i la redacció de projectes per a SFM

58146
Imatge del passeig Ferrocarril, per on ha de passar el tren amb una via subterrània.

L'existència de dos torrents i un col·lector d'aigües a l'extens passeig del Ferrocarril de Manacor no impedirà, quan en sigui el moment, que el tren torni a passar soterrat per allò que és l'antic traçat de la línia que anava des de Manacor cap a la resta de municipis del Llevant

Des dels Serveis Ferroviaris de Mallorca respongueren d'aquesta manera als temors expressats des de l'Ajuntament de Manacor i que avançà aquest diari, entorn de la presumpta incompatibilitat entre la presència dels torrents i el soterrament del tren tal com l'acordaren en principi el batle de Manacor, Antoni Pastor, i el conseller de Mobilitat, Gabriel Vicens. S'ha de recordar que la Sala només considera l'opció que el tren aprofiti el passeig del Ferrocarril si va soterrat. El batle de Manacor s'oposa frontalment que el tren torni a passar pel traçat antic, i així ho recollí Vicens en una visita a Manacor.

Però amb posterioritat, des de la Sala advertiren que l'existència dels dos torrents i del col·lector feia gairebé «impossible» que el tren anàs soterrat pel traçat antic. Explicaren que «s'hauria de fer a una profunditat absurda, de devers 25 metres».

Però des dels Serveis Ferroviaris de Mallorca no ho veuen tan difícil. Explicaren que, si bé encara s'ha d'elaborar el projecte i «fins aleshores no ho sabrem amb certesa, la veritat és que en principi superar els dos torrents no ha d'impedir que el tren vagi soterrat» pel passeig del Ferrocarril. En aquest sentit, indicaren que l'opció seria factible, ja que si en altres llocs «fins i tot s'han modificat rius, per què no s'ha de poder modificar el jaç d'un torrent?», assenyalaren. Una altra solució seria que en acostar-se als torrents, «el tren, per salva-los, vagi per la superfície».

D'altra banda, Serveis Ferroviaris de Mallorca tancà dijous el termini per a la presentació d'empreses amb vista a la contractació de l'assistència tècnica i la redacció de projectes. S'hi han presentat cinc empreses i en els propers dies, SFM triarà l'oferta millor. El pressupost per a aquesta contractació és de 2'3 milions d'euros.

La companyia elegida haurà d'elaborar els projectes del tren d'Artà a Manacor, el de sa Pobla a Alcúdia i el tramvia, entre altres actuacions en aquest àmbit que en el seu moment vulgui emprendre Serveis Ferroviaris de Mallorca.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.