Troben morta la desapareguda Sara Cooper en una cova de Cala Domingos

L'autòpsia, que es farà avui, permetrà saber si morí ofegada o colpejada per les roques

El cadàver de la víctima fou traslladat al port de Porto Cristo | Foto: J. SOCIES-A. BASSA.

TW
0

Agents de la Unitat Territorial de Costes (UTC) localitzaren el cos sense vida de Sara Cooper a les 16.45 de l'horabaixa, a un metre i mig de profunditat en una cova submarina de Cala Domingos, en Cales de Mallorca. La principal hipòtesi és que la dona se suïcidà en pensar que la seva filla havia mort en la caiguda des del cinquè pis de l'hotel Samoa.Durant tot el dia els efectius de recerca van pentinar torrents, descampats, pinedes i penya-segats propers a l'establiment hoteler, amb especial atenció a les roques que hi ha al costat del mar. De fet, semblava clar des de dilluns que la dona, de 45 anys, no havia anat gaire lluny. No tenia cotxe de lloguer i va deixar el Samoa minuts després de l'accident de la seva filla, la qual cosa donava a entendre que havia creuat directament al mar, per treure's la vida. «Si és en el fons apareixerà d'aquí dos dies, com passa quan els cossos s'inflen,» pronosticava dimarts un dels investigadors, que finalment va encertar.

A mitjan horabaixa dos oficials de la UTC i un bussejador de la companyia Skualo s'embarcaren en una zòdiac i rastrejaren una zona de coves submarines, a uns 30 metres de Cala Domingos. A les 16.45 hores un dels bussejadors emergí de l'aigua i cridà: «És allà davall, en una cova». La profunditat era escassa, amb prou feines un metre i mig, i la dona va ser treta amb relativa facilitat.La jutgessa ordenà que el cos fos traslladat a Porto Cristo i adoptà dures mesures perquè la premsa no s'apropàs a un perímetre de 100 metres al voltant. El que no sabia és que, a Cala Domingos, ja hi havia càmeres que havien captat el rescat del cos inert.La investigació, que passà a mans del Cos Nacional de Policia, es prolongà durant tot l'horabaixa fins a la caiguda de la nit.

Una de les dades perconcretar és, si Sara Cooper es llançà a l'aigua des de les roques i quedà malferida, o si s'endinsà nedant fins que s'ofegà. Aquesta última hipòtesi és la que té més força, ja que ahir una senyora revelà els investigadors que dilluns al matí presencià com una banyista entrava una i altra vegada a l'aigua, fins que desaparegué. Es tractaria, presumiblement, de Sara Cooper.

Avui està previst que li practiqui'n l'autòpsia al cadàver, que permetrà determinar, entre altres coses, si Sara morí ofegada o colpejada contra les roques. Gianna Cooper, la filla de Sara, roman ingressada en estat molt greu en l UCI de Son Dureta. La nina, de set anys, ha entrat en un quadre de coma induït, però no es tem per la seva vida.