L'auditoria tècnica que la Conselleria de Mobilitat del Govern ha encarregat per conèixer les causes de les inundacions al metro de Palma ha d'aclarir si el projecte del suburbà del PP preveié mesures per reduir els efectes d'aquesta problemàtica que es registra a les estacions de metro de Son Castelló ja que, segons detallà ahir el conseller de Mobilitat, Gabriel Vicens, es troben en una zona inundable i que no té el drenatge suficient. Precisament, el conseller detallà ahir que «aquesta auditoria ha d'esbrinar si els projectes preveien aquestes inundacions i recollien mesures per evitar-les o ho ignoraven; l'auditoria ho dirà a poc a poc». Vicens tornà a repetir ahir que «el metro estarà fora de servei fins que no puguem assegurar un mínim de garanties de seguretat, que ja hem pres, i de bon servei».Aquesta no és la primera inundació que pateix aquest servei públic, que s'inaugurà el 25 d'abril, durant el govern del PP. Dia 21 d'agost ja es produí una important inundació que obligà l'actual Executiu a prendre mesures d'urgència. Tres dies després de la inauguració, l'estació de Son Sardina també quedà plena d'aigua i els bombers s'hagueren de desplaçar fins a l'estació, ja que els veïns quedaren incomunicats sense poder arribar fins a ca seva, perquè el pas de vehicles i l'aparcament d'aquesta estació quedaren negats.
Ahir el conseller, acompanyat del director general de Mobilitat, Antoni Verger, i del gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), Jaume Jaume, explicà en detall un informe elaborat pels tècnics de SFM sobre les darreres inundacions que afectaren les estacions del polígon de Son Castelló i Son Sardina: «El punt més baix de la via està entre Son Fuster Vell i Son Costa, on l'aigua quedà retinguda i arribà a una altura de mig metre. Tal vegada la situació més descontrolada seria que l'aigua continuàs cap a Son Costa i afectàs la subestació elèctrica que hi tenim; d'allà pot anar cap a les vies i arribar fins a la intermodal».
Segons Vicens, tot això demostra els greus problemes de disseny i estructurals del metro, que pateix massives entrades d'aigua per les escales, els pous de ventilació i portes d'emergència. Vicens, que criticà «l'herència que ens ha deixat el PP», afirmà que «no pens instal·lar-me en un estat en què em dediqui a criticar el passat» i «no vull desprestigiar aquest servei que pot ser molt bo si funciona de manera correcta». Malgrat que s'hi duguin a terme obres, que seran complexes i llargues, Vicens no assegurà que s'eradiquin per complet els problemes i de moment encara no se sap quan es tornarà a obrir la línia.