cielo claro
  • Màx: 21.84°
  • Mín: 13.08°
21°

El comerç al Polígon de Llevant i a la Soledat sols ocupa el 10% del sòl

Un estudi diu que l'activitat amenaça de desaparèixer a mig termini

Un estudi sobre la viabilitat empresarial realitzat pel Consorci per a la Rehabilitació Integral de Barris (RIBA) a les zones de la Soledat Sud i el Polígon de Llevant de Palma, actualitzat el mes de març de 2007, alerta que l'ocupació comercial d'aquests nuclis suposa menys del 10 per cent del total de la seva superfície hàbil. Segons constata aquest anàlisi «l'empresa mor de manera natural en el moment de la jubilació», perquè no s'hi han detectat esforços per part dels comerciants cap al relleu de la propietat (traspassos, transmissions patrimonials o transmissions per herència).

Tant és així que en la darrera actualització del cens del mes de març s'ha produït una caiguda en el total d'empreses, que passa de 129 (gener de 2006) a 118 (-8'53%). D'aquestes, 78 pertanyen a la Soledat Sud i 51 al Polígon de Llevant. Aquestes dades confirmen, així, la tendència a la baixa en l'activitat econòmica d'aquests nuclis.

En aquest sentit, els indicadors dels diferents estudis duits a terme mostren una tendència comercial per part de la demanda local identificada com a «estancada» i amb «nul·la perspectiva futura». Entre els factors que contribueixen a provocar aquesta situació s'hi dedueix un escàs potencial de compra per part dels habitants de la zona a causa de les rendes baixes i una inexistent presència de compradors externs als barris a causa, fonamentalment, «de la degradació urbana i de la percepció d'inseguretat» que es respira a les zones.

Tal com indica l'informe, una de les principals mancances de la zona ha estat una ordenació urbanística racional adequada a la tipologia i al caràcter dels barris. En concret, especifica accions com la declaració VAP del carrer Manacor sense combinar-la amb una ORA o qualsevol altra limitació a l'estacionament. «Això ha provocat una davallada considerable de l'incentiu que suposava acostar-se als comerços de la zona (percebut fins i tot en més del 10% de pèrdues en la seva facturació». La competència amb altres comerços i el problema social del barri repercuteix de manera directa i «dura» en l'economia de les empreses: una població cada vegada més pobra compra i consumeix menys.

A això s'hi afegeix la tendència actual d'hàbits de compra de la població que sol acudir a les grans superfícies i la ubicació del negoci. La conclusió és que la zona no resulta «gens atractiva» perquè vingui gent de fora de la barriada i la seva disposició urbanística no permet un flux de vianants i de vehicles per revitalitzar la zona.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.