La mitjana d'antiguitat de les 52 escoles públiques de Palma se situa al voltant dels 50 anys. Són infraestructures «poc actualitzades», «obsoletes» i que posen en evidència el nul manteniment que s'ha fet al llarg d'aquests anys de les infraestructures escolars i de les seves instal·lacions. Fins al punt que, petites obres de millora i acondicionament han acabat convertint-se en reformes d'envergadura. Parlam del manteniment dels edificis, d'aquells aspectes més bàsics per al bon funcionament diari de les aules. La seva absència posa en risc, la seguretat dels nins. Tal com estableix el compromís de Cort, la Regidoria d'Educació ja ha iniciat, des del mes de juliol fins ara, el procés de peritatge a tres dels centres escolars de Palma. Aquesta avaluació de l'estat de les infraestructures s'ha posat en marxa amb la realització de diverses Inspeccions Tècniques d'Edificis (ITE) als col·legis públics.
La regidora de l'Àrea, Isabel González, explica que aquesta inspecció s'aplica a centres d'antiguitat superior a 50 anys, entre d'altres. Aquest peritatge inclou l'anàlisi de l'estat de conservació de l'estructura, les façanes a espais d'ús públic i patis, les cobertes i els elements annexos a l'immoble, entre d'altres. Així, les primeres ITE han tingut lloc al llarg d'aquest estiu, als centres escolars CP Sa Casa Blanca i CP Sant Jordi. Es tracta de dues de les escoles més velles de Ciutat, amb més de 50 anys d'antiguitat. Com a conseqüència d'aquesta inspecció, s'han redactat els informes tècnics pertinents, que actualment estan en procés de valoració per part de la Regidoria d'Educació.
La majoria d'elles necessiten ampliacions i reformes urgents. Els principals presenten dèficits que tenen són per instal·lacions elèctriques obsoletes, desnivells en els parterres, manca d'una xarxa de clavegueram per evitar inundacions dels patis quan plou o rehabilitacions integrals de les façanes, entre d'altres. Actualment aquest peritatge s'està realitzant al CP Rei Jaume I. Pel 2008 està previst realitzar idèntiques ITE en els edificis escolars que estan en les mateixes condicions, és a dir, edificis d'edat superior a 50 anys, que són: el CP Coll d'en Rabassa, CP Alexandre Rosselló, CP Son Espanyolet, CP La Soledat, CP Sta. Isabel, CP Secar dela Real. Palma ha crescut i de manera molt poc calculada. «Haurem d'actualitzar l'oferta educativa a la demanda actual. El manteniment dels centres de primària tenen problemes puntuals. Necessiten treballs d'actualització, alguns tenen la xarxa elèctrica obsoleta, humitats», manifesta la regidora.