Alexandre Feliu Vidal ha de pagar 200.000 euros per la seva llibertat

El jutge Garcías li prohibeix sortir de l'Estat i ell es declara innocent

TW
0

El jutge instructor del cas de blanqueig de doblers de l'operació Llampec, Antoni Garcías, concedí ahir la llibertat sota fiança de 200.000 euros a Alexandre Feliu Vidal. A més, Garcías també li retirà el passaport i, per tant, no podrà sortir de l'Estat. La defensa de Feliu, exercida per Juan Luis Matas, s'oposà a aquestes dues mesures. I després d'un llarg intercanvi d'apreciacions, el jutge decidí donar uns dies de marge al misser de Palma per efectuar el pagament de la fiança.

Alexandre Feliu arribà als jutjats com a imputat però sense haver estat detingut en cap moment. El jutge Garcías l'havia citat a declarar, principalment, per les irregularitats detectades en el cas de la venda de Son Bunyola que gestionà el bufet Feliu.

Es tracta del primer misser d'aquest despatx que Garcías cita com a imputat. La expectació mediàtica fou considerable, ja que aquest magistrat està investigant el blanqueig de doblers i el frau a Hisenda, la part més complexa de l'operació Llampec.

A més, bona part dels prestigiosos missers que defensen els imputats en aquesta operació foren ahir presents durant la compareixença d'Alexandre Feliu. En sortir de la sala, ni l'imputat ni el seu advocat no feren declaracions a la premsa.

Segons fonts judicials, Feliu respongué totes les preguntes que se li plantejaren amb molta tranquil·litat. Tant a les de la Fiscalia Anticorrupció, representada per Juan Carrau, com a les dels altres missers personats en la causa. A més a més, Alexandre Feliu, que estigué declarant durantmés de tres hores, remarcà en més d'una ocasió que té tots els impostos pagats.

Alexandre Feliu és el germà gran del president del bufet, José Feliu Vidal, a qui un altre jutge que instrueix una altra de les peces de l'operació Llampec ja li deixà el fill, Miquel Feliu Bordoy, en llibertat sota fiança de 500.000 euros pel cas de les dobles vendes de terrenys a Cala Llamp (Andratx).

Avui a les 10.00 hores el jutge Garcías ha citat a declarar la també imputada Marta Mónica Hores, la britànica que comprà la finca de Son Bunyola al magnat anglès Richard Branson.