El grup ecologista GOB ha decidit emprendre una campanya ciutadana de control «d'infraccions i agressions urbanístiques» en el municipi d'Andratx, en considerar que «el desgavell urbanístic que està sotmès Andratx assoleix fites inimaginables».
Per aquest motiu, els ecologistes han posat a l'abast de la ciutadania una adreça electrònica (infoUsalvemmallorca.org), on les persones interessades poden fer arribar escrits i denúncies. En aquest expliquen que «solucionar la problemàtica d'Andratx implica que els ciutadans col·laborin amb la campanya de control i denúncia, ja siguin per infraccions urbanístiques, obres sense llicències, obres que no s'adapten a les condicions de les llicències, agressions i desfiguracions paisatgístiques, llicències irregulars, etcètera».
El GOB es compromet a fer arribar el feix de denúncies a l'Ajuntament d'Andratx, al Consell i a la Fiscalia, «demanant-los actuacions contundents».
De fet, el grup ecologista ja s'ha dirigit en aquestes instàncies posant en el seu coneixement pressumptes infraccions per tal de frenar la situació. «Una visita a les zones costaneres d'Andratx (Cala Llamp, Cala Moragues, Port d'Andratx, Camp de Mar) o a l'interior, tant a zones rurals com a naturals, posa en evidència les destrosses paisatgístiques, edificacions il·legals... tot això amb el vistiplau municipal», manifestaren ahir en un comunicat.
Per als ecologistes, a aquesta situació s'ha arribat «per una normativa urbanística desfasada, dels anys 60-70», que permet «un desenvolupament urbanístic exagerat»l, encara que també senyalen a «l'ocupació indiscriminada del sòl rústic de forma legal i de forma il·legal» i a la construcció en zones naturals protegides.