algo de nubes
  • Màx: 25°
  • Mín: 19°
25°

Un expert rebutja que es permeti fer pauses per fumar a la feina

José Luis Olivares participà en les II Jornades de Drogodependències

El director mèdic del servei de Prevenció Aliena de Mútua Balear, José Luis Olivares, rebutjà ahir que els empresaris permetin als treballadors fer pauses per fumar durant la jornada laboral.

Olivares oferí la ponència «Responsabilitat de l'empresari en la salut dels treballadors. Implicació en la lluita antitabàquica» durant les II Jornades d'actualització en drogodependències que en aquesta ocasió se centren en la lluita contra el tabac des de tots els punts de vista. Olivares afirmà que «l'empresari no ha de permetre que es negociïn la inclusió de les pauses en els convenis col·lectius», ja que la seva tasca, des del punt de vista de prevenció en riscs laborals, és «vetllar per la salut del treballador i fer complir la normativa, que no permet fumar a la feina i les lleis són d'obligat compliment, no són negociables».

D'altra banda, i en la mateixa sessió de les Jornades, el secretari general de la Federació de Sanitat de CCOO, Manel García, oferí la ponència «Tabaquisme i món laboral», en què advocà per tot el contrari que el doctor Oliveros, ja que reclamà la inclusió en els convenis col·lectius de les pauses per fumar.

Un altra de les ponències que es pogueren sentir durant la jornada fou la del doctor Antoni Baena, psicòleg de l'hospital de Bellvitge de Barcelona i coordinador de l'Institut d'Investigació de Tabaquisme, qui advocà per les teràpies combinades entre els tractaments físics i psicològics dins les teràpies per deixar de fumar. El psicòleg es mostrà partidari de les teràpies combinades, que tracten els efectes físics de la nicotina amb fàrmacs i els efectes psicològics amb teràpia, perquè s'ha demostrat que la combinació de les dues fórmules «és més eficaç per deixar el tabac, encara que s'ha de deixar clar que abandonar és difícil».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.