nubes dispersas
  • Màx: 19°
  • Mín: 11°
15°

L'autovia Inca-sa Pobla acabarà amb una rotonda molt impactant

El projecte, que estarà llest per març, inclou quatre accessos elevats

Les obres de l'autovia Inca-sa Pobla avancen a bon ritme i, segons les previsions de la Conselleria d'Obres Públiques, estaran acabades el proper mes de març, d'aquí a mig any. Així ho confirmà ahir la consellera d'Obres Públiques, Mabel Cabrer, en la visita d'obres que realitzà a l'estació d'Inca.

Un dels punts més impactants d'aquesta gran obra, pressupostada inicialment en 6.948.511 euros, són les rotondes elevades, necessàries per accedir als municipis de Búger, Campanet, sa Pobla i a les carreteres de Pollença i Alcúdia, i que permetran a més que els conductors canviïn de sentit.

La futura autovia disposa de quatre enllaços d'aquest tipus: un a Inca, un altre a l'alçada de Campanet i Búger i dos a sa Pobla, un a l'alçada de les coves de Campanet i l'altre al final de l'autovia, que enllaçarà amb les carreteres de Pollença i Alcúdia i amb sa Pobla.

Precisament aquestes dues darreres rotondes són les que estan més avançades, perquè ja s'han construït els dos ponts necessaris per aixecar-les i la seva forma circular es pot intuir, tot i que encara no estan obertes al trànsit.

Cada una d'aquestes grans infraestructures exigeix l'edificació de dos ponts units per dos grans murs de formigó que suposen un gran impacte visual al mig de la planura dels camps de sa marjal de sa Pobla i suposen un canvi radical en la imatge de l'entrada del municipi. De fet, molts agricultors bromegen sobre la funció d'aquestes grans rotondes i diuen que els permetran protegir millor les collites dels aires de la Tramuntana.

Tot i així, la major part de la polèmica es concentra a la rotonda elevada de Campanet, a pocs metres del nucli urbà i que encara no ha començat a construir-se. Cal recordar que tant aquesta rotonda com la proximitat amb l'autovia feren que l'Ajuntament de Campanet portàs el projecte d'autovia als tribunals, perquè considerà que atemptava contra la declaració de Bé d'Interès Cultural del municipi.

Ponts
Un altre element d'aquest gran projecte que ja està pràcticament llest són els passos elevats que uniran un costat amb l'altre de l'autovia i que, en alguns casos, no estan exempts de polèmica. És el cas del pont d'Ullaró, a l'alçada de la benzineria de sa Pobla, que la majoria de veïns consideren innecessari perquè és a tan sols 200 metres de la rotonda de sa Pobla. La contaminació lumínica que comportarà aquesta infraestructura i el seu impacte visual és una de les principals queixes dels veïns de la zona.

L'autovia inclou a més un altre pont, a l'alçada de Santa Magdalena, i l'altre a la zona de Son Vivot, entre Campanet i Inca, ambdós ja aixecats.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.