Les obres de l'autovia Inca-sa Pobla avancen a bon ritme i,
segons les previsions de la Conselleria d'Obres Públiques, estaran
acabades el proper mes de març, d'aquí a mig any. Així ho confirmà
ahir la consellera d'Obres Públiques, Mabel Cabrer, en la visita
d'obres que realitzà a l'estació d'Inca.
Un dels punts més impactants d'aquesta gran obra, pressupostada
inicialment en 6.948.511 euros, són les rotondes elevades,
necessàries per accedir als municipis de Búger, Campanet, sa Pobla
i a les carreteres de Pollença i Alcúdia, i que permetran a més que
els conductors canviïn de sentit.
La futura autovia disposa de quatre enllaços d'aquest tipus: un
a Inca, un altre a l'alçada de Campanet i Búger i dos a sa Pobla,
un a l'alçada de les coves de Campanet i l'altre al final de
l'autovia, que enllaçarà amb les carreteres de Pollença i Alcúdia i
amb sa Pobla.
Precisament aquestes dues darreres rotondes són les que estan
més avançades, perquè ja s'han construït els dos ponts necessaris
per aixecar-les i la seva forma circular es pot intuir, tot i que
encara no estan obertes al trànsit.
Cada una d'aquestes grans infraestructures exigeix l'edificació
de dos ponts units per dos grans murs de formigó que suposen un
gran impacte visual al mig de la planura dels camps de sa marjal de
sa Pobla i suposen un canvi radical en la imatge de l'entrada del
municipi. De fet, molts agricultors bromegen sobre la funció
d'aquestes grans rotondes i diuen que els permetran protegir millor
les collites dels aires de la Tramuntana.
Tot i així, la major part de la polèmica es concentra a la
rotonda elevada de Campanet, a pocs metres del nucli urbà i que
encara no ha començat a construir-se. Cal recordar que tant aquesta
rotonda com la proximitat amb l'autovia feren que l'Ajuntament de
Campanet portàs el projecte d'autovia als tribunals, perquè
considerà que atemptava contra la declaració de Bé d'Interès
Cultural del municipi.
Ponts
Un altre element d'aquest gran projecte que ja està pràcticament
llest són els passos elevats que uniran un costat amb l'altre de
l'autovia i que, en alguns casos, no estan exempts de polèmica. És
el cas del pont d'Ullaró, a l'alçada de la benzineria de sa Pobla,
que la majoria de veïns consideren innecessari perquè és a tan sols
200 metres de la rotonda de sa Pobla. La contaminació lumínica que
comportarà aquesta infraestructura i el seu impacte visual és una
de les principals queixes dels veïns de la zona.
L'autovia inclou a més un altre pont, a l'alçada de Santa
Magdalena, i l'altre a la zona de Son Vivot, entre Campanet i Inca,
ambdós ja aixecats.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.