cielo claro
  • Màx: 26°
  • Mín: 17°
17°

«A Balears s'envien més missatges per mòbil però es parla menys»

Jaume Moreno de l'empresa Vodafone, aportà algunes dades de la telefonia mòbil a Balears

En motiu del Torneig de futbol platja que patrocina Vodafone a Santa Ponça, el responsable de particulars de la companyia de telefonia, Jaume Moreno, informà d'algunes de les dades de l'empresa a Balears com també d'alguns dels seus projectes.

-Quines són les característiques principals dels clients de Vodafone a Balears?
-Si ho comparem amb la mitjana estatal, podem dir que a les Illes l'enviament de missatges de text o SMS és bastant superior a la mitjana, uns 6,2 punts per sobre. En canvi, es troben cinc punts per sota en el cas de les telefonades, malgrat que a nivell nacional la facturació de «veu» continua creixent. És significatiu també que de tots els turistes que visiten Espanya i usen la xarxa de Vodafone un 13 per cent ho fan des de Balears.

-Quina és la despesa mitjana dels usuaris?
-Els clients de balears gasten uns 475 euros de mitjana, són la segona o tercera comunitat amb una despesa més elevada. Superen en 14,5 punts, els 421 euros del conjunt d'Espanya, segons les dades que tenim fins a juny.

-Quina quota de mercat té Vodafone a les Illes?
-Malgrat no tenir les dades concretes, podem dir que es mantenen les mateixes xifres que a nivell estatal. Vodafone té un 28 per cent del mercat, Amena entre el 23 i el 24 per cent i Telefònica la resta.

-Quin percentatge representa Balears dins la facturació?
-Vodafone Espanya va tancar el primer trimestre de 2005 amb 11.840.000 clients, d'aquests aproximadament un 2,5 per cent són de les Illes.

-Quina inversió es preveu?
-En infraestructures preveim invertir a tot el país 2.860 milions d'euros, en cinc anys, dels quals un 2,6 per cent es destinaran aquí.

-Es queixen de la manca d'antenes. Què en pensau?
-Efectivament, és un problema que ens impedeix donar un bon servei, sobretot en aquelles zones turístiques que augmenten fins a un 300 per cent la seva població durant l'estiu. Tot ve donat per les traves administratives. Només cal dir que la mitjana de temps per poder instal·lar una antena és de 19 mesos. Una dada molt significativa és el fet que l'any passat la meitat del pressupost per infraestructures es quedà a un calaix, congelat. L'administració ens ha de donar una mà, sobretot en vista de la demanda.

-Quins són els nous productes?
-Els més importants són la implantació de la tecnologia 3G pel segment dels joves. Una nova tarifa pel Roaming, aquests servei permet telefonar i rebre telefonades des de l'estranger, amb la qual cosa estem convençuts que pels empresaris balears serà molt interessant, donada la internacionalització de l'economia illenca. I un nou mòbil anomenat Simply, amb un funcionament molt fàcil i poques funcions, per aquells que l'únic que necessiten és telefonar i enviar sms.

-Pensa entrar Vodafone en la telefonia fixa?
-No, no hi ha cap intenció. Som líders en telefonia mòbil i de moment a Espanya no es farà.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.